بهترین خوراکی ها برای تقویت حافظه

آشنایی با طب روز و طب سنتی

سه شنبه ۰۲ آذر ۰۰

بهترین خوراکی ها برای تقویت حافظه

۴۹ بازديد
بهترین خوراکی ها برای تقویت حافظه
 هوش و حافظه یکی از عملکردهای شناختی مغز است که برای انجام امور روزمره، یادگیری و ادامه حیات بسیار ضروری و لازم است؛ در این مطلب به چند راهکار تقویت حافظه اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبر‌گزاری تسنیم؛ حافظه انواع مختلفی دارد مانند حافظه کوتاه‌مدت، حافظه بلندمدت، حافظه شنیداری، حافظه دیداری و همین‌طور حافظه ترس.

در زمان‌های گذشته اطبا معتقد بودند مغز جایگاه قوای نفسانی است و حافظه هم جزئی از آن به‌حساب می‌آید.

علت اختلال در عملکرد حافظه از دیدگاه طب سنتی

اما طب سنتی علل اولیه و اصلی اختلال در عملکرد حافظه را "سردی مغز" معرفی می‌کند؛ در واقع باید گفت به‌طور کلی افزایش سردی و تری یا سردی و خشکی در بدن از علتهای مهم اختلال حافظه است لذا نخستین قدم در بهبود عملکرد حافظه، پرهیزهای غذایی درست و صحیح است برای مثال عدم مصرف سردیجات و به‌خصوص ترشی در شب‌ می‌تواند بسیار مفید و مؤثر واقع شود.

تقویت‌کننده‌های حافظه

احتمالاً نام "کندر" را که آشناترین تقویت‌کننده حافظه محسوب می‌شود شنیده‌اید؛ کندر با تقویت نورون‌های مغزی و تشکیل دندریت‌ها و آکسون‌ها به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند،
در واقع می‌توان گفت کندر دارای موادی است که به حفظ و نگهداری حافظه کمک می‌کند.

"بادرنجبویه" نیز که یکی از شناخته‌شده‌ترین گیاهان دارویی محسوب می‌شود و خاصیت آرام‌بخشی نیز دارد؛ در گذشته از آن برای تقویت حواس و ذهن استفاده می‌شده است.

البته اطبا معتقدند این گیاه مفید در بهبود حافظه بلندمدت نیز خیلی خوب عمل می‌کند.

اثر خوردنی‌هایی مثل زعفران، زنجبیل، مویز، عسل و هلیله نیز در زمینه افزایش حافظه بسیار توصیه شده‌اند و خواص آن‌ها در تقویت قوای ذهنی ثابت شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.