کسب و کار

چه چیزی باعث موفقیت شغلی می شود؟

توصیه صریح از مذاکرات با 30 لیدر :

ما در اولین هفته از مدرسه بازرگانی در MIT Sloan در ردیف اول کلاس مدیریت عملیات خود ملاقات کردیم. با همفکری که در محل مورد علاقه خود برای نشستن در کلاس و هر دو مشاور مدیریت داشتیم، با هم دوست سریع شدیم.

ما نیز همین مشکل را به اشتراک گذاشتیم: وقتی «بزرگ شدیم» نمی‌دانستیم چه می‌خواهیم باشیم. به نظر می‌رسید که اکثر افراد در مدرسه بازرگانی متوجه این موضوع شده بودند. کمتر مطمئن بودیم

با شبکه فارغ التحصیلانی که در اختیار داشتیم، به افرادی مراجعه کردیم که شغلشان را تحسین می کردیم و سوالاتی را که داشتیم از آنها پرسیدیم:

چه چیزی باعث موفقیت شغلی می شود؟

چگونه بفهمم زمان مناسب برای ترک یک شغل و رفتن به شغل بعدی است؟

چقدر باید در مورد شغلم برنامه ریزی کنم در مقابل چقدر باید به سرندیپیتی بسپارم؟

بهترین راه برای بیان مهارت های عمومی ام چیست؟ آیا باید تا حدی تخصص داشته باشم؟

در نهایت شروع کردیم به ضبط صحبت هایی که داشتیم. ما آنها را به 20 تا 30 دقیقه از بهترین محتوا تقطیر کردیم، و به این ترتیب پادکست ما، “چگونه به اینجا رسیدم” متولد شد. ما بیش از یک سال پیش راه اندازی کردیم و بیش از 30 مصاحبه الهام بخش انجام دادیم.

در اینجا برخی از چیزهایی است که ما یاد گرفته ایم:

مجموعه اشتیاق خود را متنوع کنید

ما هرگز از حرفه خود انتظار بیشتری نداشتیم. شغل ها همه چیز را به ما می دهند: تعلق، هدف، معنا، جامعه و هویت. خرید با این طرز فکر می تواند منجر به نتایج ناسالم شود: وقتی کار خوب پیش نمی رود، احساس ناخوشایندی خواهید داشت.

برای من، کلید اجتناب از این چرخه، تنوع بخشیدن به چیزهایی است که به آنها علاقه دارم و وقتم را به آنها اختصاص دهم. کت کول، رئیس سابق و مدیر عامل شرکت فوکوس برندز، در مصاحبه ما به اشتراک گذاشت که چگونه صرف زمان و انرژی بیشتر برای کارهای داوطلبانه او را شادتر و در نهایت موثرتر می کند. با ایجاد تنوع، ریسک کارهایی که باید برای من انجام شود را کاهش می‌دهم – و همه نیازهای انسانی من را می‌توان با کارهای مختلف برآورده کرد.

هوای واقعی را تعقیب کنید، هوای تقلبی را به حداقل برسانید

یکی از مهمانان ما، استیو کوک، LGO ’98، مدیر عامل اجرایی LFM Capital، کار خود را در قالب “هوای واقعی و جعلی” مورد بحث قرار داد.

برای او، “هوای واقعی” بودن روی عرشه ناو هواپیمابر تماشای پرواز هواپیماها در زمان حضورش در نیروی دریایی، یا قدم زدن در اطراف کارخانه زمانی که در بخش تولید کار می کرد، بود که هر دو به او انرژی می دادند. “هوای تقلبی” همان چیزی بود که در زیر عرشه اتفاق افتاد – شامل جلسات و بوروکراسی بود. استیو می‌دانست که زمان آن رسیده است که نقش را دوباره ارزیابی کند که هوای تقلبی شروع به مصرف کردن او کرد.

هر شغلی که دارم احتمالاً ترکیبی از هوای واقعی و تقلبی است. در حالی که هوای تقلبی را نمی توان حذف کرد، من بر یافتن راه هایی تمرکز می کنم تا زمانم را ساختار دهم تا نسبت هوای واقعی به هوای تقلبی را به حداکثر برسانم تا در مورد کاری که انجام می دهم انرژی بمانم.

پذیرای تغییر تعاریف موفقیت باشید

با وجود تمام شواهد برعکس، هیچ یک از مهمانان ما باور ندارند که هنوز به یک حرفه موفق دست یافته اند. همیشه کارهای خیلی بیشتری وجود دارد که می خواهند انجام دهند. در واقع، بسیاری بر این باورند که اگر احساس کنند “آن را به دست آورده اند”، چیزی بسیار بسیار اشتباه می شود. همه آنها موفقیت را تجربه کرده اند، اما این احساس زودگذر است.

ما نمی توانیم از جابجایی پست های گل خودمان خودداری کنیم. با توجه به این موضوع، می‌خواهم مطمئن شوم که تصمیم‌های شغلی‌ام را حول برخی نقطه پایانی نظری موفقیت بهینه نمی‌کنم. درعوض، من موفقیت را به‌عنوان آموختن از هر یک از نقش‌هایم می‌دانم و در نتیجه بهتر به همپوشانی آنچه دنیا نیاز دارد و آنچه من در آن مهارت دارم، توجه می‌کنم.

به یاد داشته باشید که برنامه ریزی کامل می شود

ما برای کاری که همیشه انجام می‌دهیم قصد داریم – برای نحوه استفاده از زمان جلسه، نحوه اجرای پروژه و نحوه انتقال ایده‌هایمان برنامه‌ریزی می‌کنیم. اما متوجه شدم که وقتی نوبت به برنامه ریزی برای پیشرفت شغلی ام می رسد، سست شده ام.

در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که مهمانان ما برای کنترل پیشرفت شغلی خود استفاده کرده اند:

ورونیکا آرمسترانگ، مدیر عامل Isle de Nature، هر ارزیابی عملکردی را که دریافت می‌کند حفظ می‌کند و به طور دوره‌ای آن‌ها را بازبینی می‌کند تا خود را برای بهبود بخش‌های ضعف خود مسئول بداند.

آستین مارتین، MBA 07، معاون استراتژی و عملیات در توسعه‌دهنده امنیتی Snyk، هر جمعه هر ماه دو ساعت وقت خود را برای خواندن مقاله‌هایی که روح حرفه‌ای او را تغذیه می‌کنند و الهام‌بخش و تحقیق در مورد تحقق شغلی ارائه می‌دهند، متوقف می‌کند.

کت کول هر ماه با افرادی که با آنها کار می کند چک می کند و از آنها می پرسد: “چه کاری می توانم متفاوت انجام دهم تا موثرتر باشم؟”

و با این حال، قدرت آشنایی و خوشبختی را دست کم نگیرید

بارها و بارها شنیده‌ایم که چگونه یک برخورد تصادفی یا دوستی بود که در نهایت منجر به یافتن شغل رویایی بعدی شد. در ظاهر این به نظر شگفت آور است، اما در واقعیت بسیار منطقی است. حلقه درونی دوستان و اقوام نزدیک شما احتمالاً شبیه شما هستند و بنابراین مانند شما به اطلاعات دسترسی دارند. از سوی دیگر، این آشنایان هستند که به احتمال زیاد ایده های جدید، روش های تفکر و فرصت های شغلی ناآشنا را به ارمغان می آورند.

اکنون از خودم می‌پرسم: چگونه اطمینان حاصل کنم که در معرض افراد و ایده‌های خارج از مسیرهای معمولم قرار می‌گیرم؟ من شخصاً مزایای یک تعهد ساده برای ایجاد حداقل یک ارتباط سرد را در هر ماه دیده‌ام.

اگر تلاش بیش از حد است، این رویکرد الیزه نویمایر، مدیر ارشد کارکنان EverQuote، MBA ’14 را امتحان کنید: او به هر استخدام‌کننده‌ای که تماس می‌گیرد و حداقل یک تماس اولیه با آنها می‌گوید «بله» می‌گوید تا درباره شغلی که استخدام می‌کنند بیشتر بدانند. برای.

بسیاری از این مکالمات ممکن است دور از دسترس نباشند، اما تنها یکی از آنها طول می کشد تا شما را به یک مسیر هیجان انگیز جدید بفرستد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا