متفرقه

انیمیشن هایی که برای کودکان مناسبند

1. کوکو (2017)

سفری موید زندگی به سرزمین مردگان.

کارگردان: لی آنکریچ

بهترین جمله: از از دست دادن مردم نترسید. از دست دادن خودت در تلاش برای راضی نگه داشتن همه بترس.»

لحظه تعیین کننده: دونوازی شفاف «مرا به خاطر بسپار» ماما کوکو.

یکی از وقیحانه ترین تلاش های پیکسار برای درآورن اشک انسان ها روی زمین ساخت فیلم ” کوکو” است. این فلیم از دستکاری عاطفی غیر قابل تحمل و همچنین ضربات درونی به طرز خطرناکی به مدت 15 دقیقه اول فیلم تشکیل شده است. در عین حال، کوکو به اوج می رسد.  این فیلم همچنین جشن شادی از فرهنگ مکزیکی، موسیقی پر جنب و جوش و اهمیت خانواده است که توسط زندگی پس از مرگ رنگارنگ پر از موجودات خارق‌العاده، شخصیت‌های زیبا طراحی شده و یک شرور باهوش برجسته شده است. چرخش پاشنه در پایان، تشخیص اینکه آیا از غم، شادی یا تعجب گریه می‌کنید، دشوار است. احتمالا هر سه. منبع

2. فیلم لگو (2014)

این ماجراجویی خانوادگی با بار سیاسی بدون زحمت از ریشه های استثمار اسباب بازی خود فراتر می رود.

کارگردانان: فیل لرد و کریستوفر میلر

بهترین نقل قول: “همه چیز عالی است!”

لحظه تعیین کننده: زمانی که قهرمان ما امت بیدار می شود تا خود را در دنیای “واقعی” بیابد.

آیا می توانید تصور کنید که ابروهای بالا در هنگام اعلام این یکی چیست؟ و آیا می توانید تصور کنید که اگر فیلمسازان آبروی این آجرهای پلاستیکی اسباب بازی را از بین می بردند چه اتفاقی می افتاد؟ خوشبختانه، فیل لرد و کریستوفر میلر، نویسنده و کارگردان فیلم «Cloudy with a Chance of Meatballs» فیلمی با اعتماد به نفس، به طرز عجیبی متحرک و لوپ را ارائه کردند. با اضافه کردن اشاره ای به نمایش ترومن به خودپسندی خود، امت (با صداپیشگی کریس پرت) را به ما می دهند، یک سازنده روزمره که به طرز مضحکی غرغرو و راضی است (ترانه احمقانه جذاب «همه چیز عالی است» آهنگ کلیدی است) و کاملاً از اینکه او یک چرخ دنده کوچک در یک ماشین شرکتی بدخواه که برای نگه داشتن کارگران پست خود ناآگاه، مفید و ناتوان طراحی شده است. این فیلم رگه‌ای از طنز و همچنین جریانی از گنگ‌های پیچیده دارد که مدام می‌آیند. بهتر از همه، کل چیز در دنیایی از آجرهای پلاستیکی وجود دارد. لحظات پایانی فیلم تفرقه‌انگیز بوده‌اند، اما هر چه که از آنها بسازید، جسورانه‌تر از همه چیزهای قبلی نیستند.

3. Sita Sings the Blues (2008)

جدایی یک زن مدرن با بازخوانی موسیقی رامایانا موازی است.

کارگردان: نینا پیلی

بهترین نقل قول: “جنگجویان میمون را جمع کنید!”

لحظه‌ی تعیین‌کننده: سیتا با تعجب می‌پرسد: «چه کسی در خانه‌ام را می‌کوبد؟» در صحنه‌ی جنگی پرانرژی، شماره‌ی موسیقی.

نینا پیلی، نویسنده کمیک استریپ و انیماتور تبدیل شده (به معنای واقعی کلمه) شباهت های مختلفی را بین تجربیات خود از سفر در هند و شعر باستانی سانسکریت رامایانا ترسیم می کند. نتیجه ترکیبی بسیار متراکم از سبک‌های ترکیبی و هماهنگ، ارجاعات ادبی و نبوغ ساده است. متمایزترین نوبت، دادن صدای خواننده عصر جاز آنت هنشاو به سیتا است، که صدای شاد او لایه‌ای سرسختانه به داستانی می‌افزاید که معمولاً توسط ماچیسمو تعریف می‌شود.

4. پدرخوانده های توکیو (2003)

سه ولگرد ژاپنی تلاش می کنند تا والدین یک نوزاد رها شده را در ایام کریسمس پیدا کنند.

کارگردانان: ساتوشی کن و شوگو فورویا

بهترین نقل قول: “شما برای جوجه ای که حتی نمی تواند کرم های خود را پیدا کند، با صدای بلند گوش می دهید.”

لحظه تعیین کننده: بسته کوچک شادی که به طور معجزه آسایی پس از سقوط از یک آسمان خراش نجات یافته است، در پاسخ خمیازه می کشد.

سه بی‌خانمان، نوزاد رها شده‌ای را پیدا می‌کنند که توسط یاکوزا تحت تعقیب است و عهد می‌کنند که به هر وسیله‌ای از او محافظت کنند. ادای احترام کن به 3 پدرخوانده جان فورد، انحراف از زیبایی روانی معمولی سینک آشپزخانه او بود و به راحتی قابل دسترس ترین فیلم اوست. با این حال، این که آیا شما از کسی که در استخراج لبه های تخیل ماهر است چیزی خیلی ساده می خواهید، داستان دیگری است. اما دامنه دراماتیک انیمیشن همچنان در حال گسترش است و همیشه باعث امید است.

5. هیولاها، شرکت (2001)

وصله بنفش پیکسار یک هیولا دیگر را ایجاد می کند.

کارگردان: پیت داکتر

بهترین نقل قول: “هیچ چیز سمی تر و کشنده تر از یک کودک انسان نیست.”

لحظه تعیین کننده: تیتراژ پایانی، زمانی که قهرمانان ما موزیکال صحنه ای بداهه عجولانه خود را اجرا می کنند «آن چیز را از جایی که آمده برگردان یا پس به من کمک کن».

این داستان برای مدتی ساده به نظر می رسید: آنقدر تماشایی بود که حتی چیزی به ابتکار و چشم نوازی زیبایی مانند حلقه ای دیگر در زنجیره در نظر گرفته شد. بعد از گذشت یک رشته ناامیدی اکنون متوجه این موضوع می شویم که چقدر خوب بوده ایم.  شاید بیش از هر فیلم دیگری از پیکسار، Monsters, Inc با امکانات انیمیشن ویران می‌کند و به خاطر سکانس‌های اکشن وحشی و پرشور بعدی و انبوه گگ‌های پس‌زمینه‌اش به دوران طلایی Looney Tunes برمی‌گردد، و صفحه‌نمایش را پر از رنگ و زندگی می‌کند. و شوخ طبعی شخصیت پردازی نیز به همان اندازه قابل توجه است، کارگردان پیت داکتر تمام طنز و ترحم را از صداپیشگان صداپیشگان خود بیلی کریستال و جان گودمن می دوشد و فیلمنامه مملو از تک خط های به یاد ماندنی و گرمای مبهم است. اینجا را بخوانید

6. بازی ذهن (2004)

این فیلم انیمه ترکیبی شدید از سبک ها، ژانرها و تکنیک های روایی است.

کارگردان: Masaaki Yuasa

بهترین جمله: من کشته شدم! توسط آن خزش شلیک شد! سپس به بهشت ​​کشیده شدم.»

لحظه تعیین کننده: نیشی، قهرمان داستان، به قتل می رسد و به بلاتکلیفی فرستاده می شود، جایی که او با خدای تغییر شکل روبرو می شود که مشغول آراستن خود در مقابل آینه است.

چیزی که به عنوان یک انیمه فانتزی معمولی شروع می‌شود  روبات‌ها، قهرمان‌های با قلب های ظالم، آینده‌نگاری علمیتخیلی  با مرگ قهرمان مذکر گیکی از ریل خارج می‌شود و به قلمروی همه‌چیز منحرف می‌شود. او به گذشته سفر می کند و خوب، ما داستان را برای شما لو نمی دهیم.

از دیگر فیلم های مناسب کودکان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1-فانتازیا

2-پری جادو

3-پرنسس کوچک

4-بچه های جاسوس

5-پرندگان خشمگین2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا