موفقیت

چگونه به عنوان یک دانشجو موفق شویم

دانشجو بودن می تواند گاهی اوقات طاقت فرسا و استرس زا باشد. ممکن است مدیریت زندگی اجتماعی با مطالعه و داشتن آزادی برای ایجاد برنامه خود دشوار باشد. با این حال، می توان یاد گرفت که چگونه به عنوان یک دانشجو موفق شد! در اینجا نکات مهم ما برای موفقیت به عنوان یک دانش آموز آورده شده است:

1. در هنر مطالعه مسلط شوید

به این دلیل که دیگران در حال زیاد شدن هستند به این معنی نسیت که شما هم به این مورد نیاز دارید. شما باید به صورت آرام و آهسته پیش بروید و نیز ره خودتان زمان بدهید. و توجه داشته باشید که چندین روش برای مسلط شدن بر هنر مطالعه وجود دارد.

یادداشت بردارید:

همه چیز را یادداشت کنید. اصلا مهم نیست که حافظه ی شما چقدر خوب است ، و شما قادر نخواهید بود برای به خاطر سپردن هر چیزی که استادتان در کلاس گفته است، تکیه کنید. سیستم یادداشت برداری که برای شما مناسب و مفید است را انتخاب کنید، شاید شما با فردی که در کنار شما می نشیند متفاوت باشید و هرکسی به روشی خاص عمل می کند. برخی افراد از مطالب خود نمودار رسم میکنند و یادداشت های خود را به صورت بصری بیان می کنند، تعدادی دیگر از رنگ ها و کلمات و عنوان های پررنگ برای بیان یادداشت های خود استفاده می کنند. برخی هم از یادداشت به صورت چسبنده برای برجسته کردن مطالب مهم استفاده میکنند . برای یافتن چیزی که میتواند به شما کمک کند و مفید است تلاش کنید و آن را امتحان کنید.

اطلاعات جدید را در همان روز مرور کنید:

یادداشت های کلاس آن روز را در حالی که هنوز در ذهن شما تازه است مرور کنید. به این ترتیب می‌دانید که در یادداشت‌های خود به چه چیزی اشاره کرده‌اید، می‌توانید هر چیزی را که از آن مطمئن نیستید معنا کنید و هر سؤالی که ممکن است در مورد سخنرانی آن روز داشته باشید از استاد بپرسید.

بلند خواندن:

ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما خواندن با صدای بلند برای خودتان راهی عالی برای یادگیری و حفظ اطلاعات است. برخی از افراد با شنیدن چیزی بهتر یاد می گیرند. وقتی با صدای بلند می خوانید، بیشتر روی کاری که انجام می دهید متمرکز می شوید و از راه های یادگیری بیشتری استفاده می کنید – دیداری و شنیداری.

به دوستان خود آموزش دهید:

تا به حال فکر کرده اید که چرا معلمان همه چیز را می دانند؟ خوب، پاسخ به آن این است که آموزش بهترین راه برای یادگیری است. وقتی بتوانید موضوعی را به شخص دیگری آموزش دهید، پس به آن موضوع کاملاً تسلط دارید و درک کاملی از آن دارید. دوست شما حتی این شانس را دارد که از شما سؤال بپرسد، که درک شما از موضوع را به چالش می کشد و شما را مجبور می کند دانش خود را به روشی جدید به کار ببرید.

زمان خود را مدیریت کنید:

درست همانطور که برای روز خود برنامه ریزی می کنید، یک برنامه مطالعه نیز ایجاد کنید. زمان مطالعه خود را برنامه ریزی کنید، جایی که مطالعه خواهید کرد و با چه کسانی مطالعه خواهید کرد. مطمئن شوید که برای استراحت های مطالعه نیز در آنجا برنامه ریزی کنید. بهتر است به جای اینکه تمام شب را برای آن آزمون مطالعه کنید، با افزایش کوتاه تر مطالعه کنید. مطالعه خود را در طول هفته قطع کنید.

فضای مطالعه مناسب را پیدا کنید:

قرار گرفتن در محیط مناسب می تواند واقعاً بر نحوه مطالعه شما تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که در آن فضا نیز هیچ حواس پرتی وجود ندارد.

تمرکز:

اگر در حال مطالعه هستید، روی مطالعه تمرکز کنید. سعی نکنید همزمان مطالعه کنید و در فیس بوک باشید یا به دوستان خود پیامک ارسال کنید. موثر نیست آن چیزها را برای استراحت های خود ذخیره کنید. از آن به عنوان جایزه استفاده کنید. انجام چند کار و مطالعه موثر غیرممکن است.

به طور منظم استراحت کنید:

مطالعات نشان می دهد که کار برای مدت کوتاه و سپس استراحت به شما کمک می کند تا اطلاعات را بهتر به جای جمع کردن تمام اطلاعات در شب قبل از آزمون حفظ کنید. 30 دقیقه یا بیشتر کار کنید و سپس 10 دقیقه استراحت کنید. این به شما کمک می کند تا روی کار در دست هم متمرکز بمانید.

هیدراته بمانید:

هنگام مطالعه آب زیاد بنوشید.

یک گروه مطالعه پیدا کنید:

برخی افراد برای مطالعه خود به دنبال گروه مطالعه میگردند زیرا بر این باورند که این کار برایشان مفید است. با این روش میتوانید در مورد مسائلی که در کلاس با آنها مشکل دارید در گروه بحث و گفت و گو کنید.

بشکن:

شما باید در این روش کارهای بزرگ خود را به کارهای کوچک تر تقسیم بندی کنید، این کار باعث میشود اضطراب ناشی از مطالعه برای شرکت در فینال و یا کار روی یک پروژه در شما کاهش یابد. شما باید مطالب را بر اساس موضوعات طبقه بندی کنید و به ترتیب موضوعات مطالعه انجام دهید یا اینکه متوجه شوید برای کامل کردن پروژه اول، دوم و سوم باید چه کارهایی انجام دهید. انجام کارهای بزرگ باعث ایجاد دلهره میشوند ونیز طاقت فرسا هستند. به این نکته توجه کنید که با چه روشی می توانید این وظایف را بشکنید و آنها را قابل کنترل کنید و از ترس آنها بکاهید.

ابتدا با سخت ترین موضوعات شروع کنید:

سخت ترین موضوع شما این است که بیشترین زمان را برای یادگیری و درک آن صرف کنید. ابتدا با آن یکی شروع کنید و آن را تجزیه کنید تا متوجه شوید، سپس به سراغ موضوعات دیگر بروید.

از دیگر مواردی که برای تبدیل شدن به یک دانشجوی موفق به شما کمک میکند:

  • داشتن برنامه ریزی درست و اصولی
  • دانستن حداقل یک زبان جدید مثل زبان انگلیسی
  • زیاد سوال بپرسید
  • داشتن خلاقیت
  • پذیرفتن این موضوع که ممکن است دانشجو نیز شکست بخورد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا