متفرقه

چگونه ادبیات انگلیسی را به طور موثر مطالعه کنیم؟

در ابتدا، ادبیات انگلیسی ممکن است برای بسیاری از دانشجویان دردسرساز باشد. ادبیات انگلیسی (یا ادبیات به هر زبانی) مانند موضوعات علمی نیست. شخص باید متون را بخواند و درک کند و در عین حال به متن اهمیت دهد. و برای درک متون، اصطلاحات ادبی، نظریه‌های پیچیده و ایده ‌های مبهم زیادی وجود دارد که یک دانشجو باید آن ها را بلد باشد.

(1) کتاب های مقدماتی را بخوانید: قبل از خواندن هر کتاب درسی پیچیده، ممکن است سعی کنید چند کتاب پیشنهادی را بخوانید. این عناوین به شما کمک می‌کنند تا اصول ادبیات انگلیسی را درک کنید – جنبه‌های آن، روش‌های ایده‌آل برای مطالعه آن، تعاریف پرکاربردترین (و برجسته‌ترین) اصطلاحات، معرفی چهره‌های کلیدی، و بسیاری موارد ضروری دیگر. در طول 15 سال سرمایه گذاری فکری ام در این حوزه، به کتاب های زیادی برخوردم که دوست داشتم. با این حال، تنها در نیمه دوم متوجه شدم که چند کتاب می تواند به من کمک کند تا وارد دنیای دانشگاهی ادبیات انگلیسی شوم. من مطمئن خواهم شد که مجبور نیستید از همان تونل گیج کننده اطلاعات، انتظارات و بحران حقیقت عبور کنید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم یکی یا همه کتاب‌های فهرست شده در زیر را مطالعه کنید. نویسندگان این کتاب ها اهل مطالعه، صاحب نظر در دانشگاه و متخصص در این موضوع هستند. این کتاب ها (یا هر کتاب دیگری) را بخوانید و متوجه خواهید شد که مطالعه ادبیات در سه (یا پنج یا بیشتر) سال آینده چگونه خواهد بود. راه پیش رو با بهترین روش ها و تکنیک هایی که با مطالعه این عناوین به دست می آورید برای شما روشن به نظر می رسد.

(۲)برنامه درسی را مطالعه کنید: این مرحله ای است که اغلب دانش آموزان آن را نادیده می گیرند. به یاد داشته باشید که برنامه درسی خود را مطالعه کنید و حداقل ۳ / ۳۴ روز به آن فرصت دهید. تجزیه و تحلیل درست سرفصل ها به درک تقسیم بندی درس (به وسیله ژانرها، رده های سنی، و فلسفه جهان)، نسبت موضوع توزیع شده در طول ترم ها، گنجاندن متون دوره های مختلف در تاریخ ادبیات انگلیسی، و نظریه های ادبی که باید در برنامه کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار گیرند، کمک می کند. زمانی که برنامه درسی را درک کردید، برنامه ریزی برای ترم تحصیلی مناسب می شود و می توانید به راحتی برنامه را دنبال کنید و در امتحان نمره بهتری بگیرید.

(3) عادت به خواندن متون اصلی را در خود ایجاد کنید: پس از مطالعه دقیق برنامه درسی، باید با خواندن متون اصلی شروع کنید. با خلاصه یا خلاصه شروع نکنید. نسخه های معتبر، خلاصه نشده و با کیفیت رمان ها، نمایشنامه ها و مجموعه های شعر تجویز شده را دریافت کنید. هنگامی که متنی را می خوانید، مطالعه یادداشت ها یا تفسیرهای انتقادی به شما در درک جنبه های مختلف ادبیات پیشنهادی کمک می کند. اگر در یافتن بهترین نسخه‌های متون ادبی سردرگم هستید، این مقاله را بخوانید – یافتن بهترین متون ادبی برای نیازهای آکادمیک.

(4) در مورد هر چیزی که می خوانید یادداشت برداری کنید: یادداشت برداری یک کار مفید است. این کار به شما کمک می کند تا قسمت های مهم، شخصیت های قدرتمند، پیچ و خم های حیاتی در داستان و بسیاری چیزهای دیگر را در مورد یک اثر ادبی که می خوانید به یاد داشته باشید. راه های موثری برای یادداشت برداری وجود دارد. در عین حال، اطمینان حاصل کنید که می توانید از آن در مواقع ضروری استفاده کنید. بنابراین، شما بهترین فرد برای ایجاد بهترین روش برای یادداشت برداری هستید.

(5) زیاد بنویسید: مهمترین کاری است که باید به عنوان یک دانشجوی ادبیات انجام دهید، زیاد نوشتن است. سرعت نوشتن را بالا ببرید زیرا ساعت های طولانی در امتحانات، انجام تکالیف و در نهایت در طول پروژه های تحقیقاتی به نوشتن خواهید پرداخت. با این حال، این نوشتن مانند نوشتن یک مقاله در مقطع ابتدایی یا راهنمایی نیست. نوشتن پاسخ‌ها در ادبیات مستلزم درک موضوع، تسلط بر زبان و مهارت‌هایی برای قرار دادن بهترین استدلال‌ها در بهترین ترتیب است. با تلاش و تمرین مداوم می توانید به مرور زمان به مهارت نوشتن دست پیدا کنید.

اگر زبان و ادبیات انگلیسی را به عنوان رشته انتخاب کردید باید به یاد داشته باشید که تمام مطالب را کامل یاد گرفته و  متن های طولانی بنویسید. حتما تمرین داشته باشید. قوانین ادبیات انگلیسی را رعایت کنید. در کلاس ها سوال بپرسید و گفتگو کنید. در مکالمه ها شرکت کنید. همچنین ازتجربیات و دانسته های اساتیدتان نهایت استفاده را بکنید. منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا