کسب و کار

بهترین استراتژی ها برای شروع موفقیت آمیز یک تجارت

شما ایده خود را دارید و آماده اید تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید! ممکن است فکر کنید کار کردن در اوقات فراغت آخر هفته‌ها آسان خواهد بود، اما حقیقت این است که دشواری‌های زیادی در پیش رو دارید و برای موفقیت باید یک برنامه عملی داشته باشید. اگر این بهترین استراتژی‌ها را از کارآفرینان موفقی که کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کرده‌اند، بگیرید، بدون توجه به اینکه چه ایده کسب‌وکاری را انتخاب می‌کنید، در مسیر درستی برای یک استارت‌آپ موفق خواهید بود!

ما در این مقاله در مورد بهترین نوع استراتژی ها جهت راه اندازی موفقیت آمیز کسب و کارها صحبت میکنیم که میتواند در تحقق ایده ها و اهداف شما در کسب و کار مورد نظرتان به شما کمک کنند . پس بهتر است بهترین استراتژی ها را برای یک شروع موفقیت آمیز درک کرده و آنها را به خوبی بیاموزیم.

موارد مهم برای شروع یک کسب و کار

  • بررسی های اولیه در مورد نظریه کسب و کار
  • در نظر داشتن مشتریان
  • نحوه درآمد زایی به چه صورت خواهد بود
  • ایده کسب و کار چگونه خواهد بود

چیزی را بسازید که مردم می خواهند

رسیدن به موفقیت برای یک کارآفرین به نکته بستگی دارد که مطمئن باشد مشتریان محصول تولید شده اش را واقعا می خواهند. یکی از ساده ترین راه ها برای کسب اطمینان این کار خواهد بود که از آنها پرسیده شود که دقیقا به چه محصولی نیاز دارند و آن را بسازند. برای این کار میتوان به راحتی یک کاغذ و قلم روی دیوار مرکز خرید نصب کرد و یا از طریق نظر سنجی ها و گروه های متمرکز از آنها پرسید.

ممکن است که آنها دقیقا ندانند که چه میخواهند پس شما باید تقاضاهای بازار را مورد بررسی و شناسایی قرار دهید. اگر محصولی را تولید کنید که مردم از آن استفاده کنند بدون اینکه به این موضوع توجه کنید که شروع یک کسب و کار کاری سخت است ، به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.همانطور که یکی از بنیانگذاران استارت آپ می گوید: مردم نمی دانند چه می خواهند تا زمانی که آن را به آنها نشان دهید. (بنیانگذار eBay پیر امیدیار)

موفق‌ترین کسب‌وکارهایی که من دیده‌ام، یک ایده عالی را انتخاب کرده‌اند، آزمایش کرده‌اند که آیا واقعاً نیازی به مشتری برای آن وجود دارد یا خیر، سپس بی‌وقفه پیشنهاد خود را اصلاح کرده‌اند. این روزها ما به این فرآیند Lean Startup می گوییم. این به قدری مفید است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ اکنون در حال تمرین استارت‌آپ ناب نیز هستند.

حتی تأثیر زیادی در خدمات دولتی داشته است! در هر بخشی که هستید، راه‌های زیادی برای آزمایش اینکه آیا ایده کسب‌وکار شما قابل اجرا است یا خیر، وجود دارد، قبل از اینکه تمام منابع خود را برای ساختن آن اختصاص دهید. و اگر برای شروع به کمک نیاز دارید. این چند  نکته را که اخیراً نوشتم را بررسی کنید تا به هر کسی کمک کنم امروز ایده های تجاری عالی پیدا کند!

کمک بگیر

بسیاری از صاحبان مشاغل جدید از استفاده از کمک و منابع حرفه ای رایگان غفلت می کنند. قبل از راه‌اندازی شرکت خود، با دوستان و خانواده‌هایی که کسب‌وکار راه‌اندازی کرده‌اند یا در استارت‌آپ‌ها کار می‌کنند، تماس بگیرید. از آنها در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایشان در مورد ایجاد یک کسب‌وکار جدید بپرسید و در مورد اینکه چگونه می‌توانید خودتان به بهترین شکل در این چالش‌ها پیمایش کنید، راهنمایی دریافت کنید.

درخواست کمک آنقدرها هم که به نظر می رسد شرم آور نیست، بنابراین از نزدیک شدن به افراد با سوال نترسید. آنها ممکن است در نهایت شما را غافلگیر کنند که چقدر از کمک کردن خوشحال هستند. علاوه بر این، شرکت در سمینارهای تجاری، پیوستن به گروه‌های صنعتی و خواندن وبلاگ‌های آنلاین در مورد موضوعات کسب‌وکار کوچک، همگی می‌توانند اطلاعات مفیدی را ارائه دهند که راه‌اندازی شرکت خود را در آینده آسان‌تر می‌کند.

قبل از شروع، باید چندین سوال از خود بپرسید: در چه صنعتی می خواهم وارد شوم؟ آیا می خواهم کارمند شوم یا می خواهم کسب و کار خود را راه اندازی کنم؟ هدف کلی من از راه‌اندازی یک شرکت چیست و چقدر می‌خواهم ریسک کنم؟

هنگامی که این سوالات را در نظر گرفتید، در مورد آنچه که برای راه اندازی کسب و کار خود لازم است تحقیق کنید. به دام‌های رایجی که شرکت‌های جدید با آن‌ها برخورد می‌کنند بگردید و دریابید که اکنون قبل از راه‌اندازی شرکت خود چه اقداماتی را می‌توانید انجام دهید تا بعداً از این مشکلات جلوگیری کنید.

هر چیزی را که می توانید یاد بگیرید

اگر می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، مطمئن شوید که همه چیزهایی را که می توانید در مورد مدیریت کسب و کار کوچک یاد بگیرید. کارآفرینی برای همه نیست  چالش ها و مشکلاتی در راه اندازی وجود دارد که کارآفرینان به ندرت از آنها صحبت می کنند. این حیاتی است که آنها را بشناسید و بدانید که چگونه با آنها قبل از پریدن با سر روبرو شوید.

به عنوان مثال، راه اندازی کسب و کار خود به معنای ایفای نقش های متعدد مانند حسابداری، بازاریابی، فروش، خدمات مشتری و موارد دیگر است  اما این به این معنا نیست که سعی کنید در همه معاملات نقش داشته باشید. اگر مسئولیت‌های شما با نقاط قوت یا اشتیاق شما مطابقت نداشته باشد، نه تنها غرق خواهید شد، بلکه ممکن است کیفیت آن کاهش یابد.

یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که در هنگام ساختن اولین شرکتم آموختم این بود که بدانم چه زمانی چیزی نیاز به توجه فوری دارد در مقابل چیزهایی که می‌توان تا بعد صبر کرد.

اگر می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، با آموزش کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک شروع کنید. کتاب‌های زیادی در مورد این موضوعات موجود است، از جمله کتاب‌های کلاسیک مانند The E-Myth: Why Most Small Businesses Don’t Work and How to Fix them, که نحوه ایجاد کسب‌وکارهای مؤثر را آموزش می‌دهد که می‌توانند در هر اقتصادی موفق شوند.

هرچه بیشتر در مورد آنچه برای موفقیت یک کسب و کار لازم است بدانید، وضعیت بهتری در مسیر خواهید داشت.

حساب کتاب کنید

یکی از موارد مهم در شروع تجارت دانستن اطلاعاتی در مورد سرمایه و درآمد وهزینه ها خواهد بود. شما در ابتدا باید از میزان سرمایه مورد نیاز خود مطلع باشید و همچنین قادر به پیش بینی در آمد و هزینه های خود در طول زمان کاری ، باشید. یک قانون اساسی این مورد است که شما باید قبل از اینکه به سود تجارت خود فکر کنید ، باید درآمدتان از هزینه هایی که انجام داده اید بیشتر باشد.

دانستن اعداد و ارقام برای شروع و حفظ یک کسب و کار موفق حیاتی است. داشتن یک کنترل دقیق در امور مالی به شما کمک می کند تا تصمیمات هوشمندانه ای در مورد اینکه پول خود را کجا خرج کنید و چه مقدار پول نقد برای کار در حوزه های کسب و کار خود دارید، بگیرید.

اگر تحقیقات خود را انجام ندهید، زمانی که کارها شروع به کند شدن یا گران شدن می کنند، به راحتی می توانید با مشکل مالی مواجه شوید. با کنترل اعداد و ارقام خود از روز اول، خود را برای موفقیت در کوتاه مدت و بلند مدت آماده می کنید، مهم نیست که با فروش یا هزینه های غیرمنتظره چه اتفاقی می افتد. هرچه این اعداد مهم را بهتر بدانید، هم از نظر درآمد و هم از نظر هزینه ،آمادگی بیشتری خواهید داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا