متفرقه

بهترین موسیقی حین مطالعه چیست؟

این سوال که آیا گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه می تواند عملکرد شما را تقویت کند یا نه، بحث داغی است. با این حال، خبر بد این است که سکوت در واقع بهترین محیط مطالعه است. آموزش fl studio

ممکن است از شنیدن این که محققان همچنین دریافته‌اند که ارائه این یافته‌ ها تقریباً هیچ تأثیری بر رفتار دانش‌آموزانی که متقاعد به فواید موسیقی برای مطالعه هستند، ندارد تعجب نکنید! انواع موسیقی

موسیقی و مغز: تحقیقات چه می گوید؟

متأسفانه، اکنون کاملاً واضح به نظر می رسد که “اثر موتزارت” که به طور گسترده اعلام شد، افسانه ای بود که تقریباً به طور کامل توسط رسانه ها ساخته شده بود. گوش دادن به یک آهنگساز یا ژانر خاص بعید است که قدرت فکری شما را متحول کند. بنابراین، اگر به امید بهبود نمرات امتحانات خود به اجبار سونات های گوش خود را تغذیه کرده اید، دست بردارید و دست بردارید! این نوع ارتباط بین موسیقی و مغز افسانه ای است که توسط تبلویدها ساخته شده است.

با این حال، روانشناس فرانسیس راوشر، که تحقیقاتش در مورد موسیقی و مغز به طور ناخواسته باعث شد کل جنون “برای فرزند متولد نشده خود موسیقی کلاسیک بنوازید”، می گوید که او هنوز معتقد است که ارتباط صحیح بین موسیقی و مغز می تواند مهارت های شناختی خاصی (مانند هوش فضایی) را بهبود بخشد. ) برای مدت زمان کوتاهی (حدود 10 دقیقه). او همچنین می‌گوید مؤثرترین موسیقی بسته به شخص متفاوت است. به طور خلاصه: «اگر از موتزارت متنفر هستید، اثر موتزارت را پیدا نخواهید کرد. اگر عاشق مروارید جم هستید، جلوه مروارید جم پیدا خواهید کرد.»

از سوی دیگر، تحقیقات دکتر نیک پرهام، مستقر در دانشگاه ولز، نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه – صرف نظر از اینکه چقدر صدا را دوست دارید یا از آن متنفر هستید – احتمالاً مانع از مهارت‌های “یادآوری سریال” می‌شود. برای کارهای مختلف از حساب ذهنی گرفته تا یادگیری زبان. او همچنین دریافته است که موسیقی حاوی اشعار به‌ویژه در طول هر کاری که شامل خواندن است، مخرب است – نکته‌ای که کلیفورد ناس، استاد دانشگاه استنفورد نیز به آن استدلال می‌کند.

با این حال، هم پرهام و هم ناس به پتانسیل موسیقی برای کمک به ایجاد حالت ذهنی عالی برای مطالعه، جایی بین آرامش و هیجان، اذعان دارند. بنابراین به نظر می رسد که گوش دادن به برخی از موسیقی های مورد علاقه قبل از شروع مطالعه می تواند کمک کننده باشد، حتی اگر سکوت در طول کار مغزی واقعی طلایی باشد.

بهترین موسیقی برای مطالعه: وبلاگ نویسان ما چه می گویند؟

علیرغم تلاش‌های دانشگاهی برای متقاعد کردن ما مبنی بر اینکه خاموش کردن آهنگ‌ها واقعاً به روشن شدن عقل ما کمک می‌کند، بسیاری از دانش‌آموزان متقاعد شده‌اند که هدفون‌هایشان یک ابزار مطالعه ضروری است. این چیزی است که سه نفر از وبلاگ نویسان دانشجوی دانشگاه برتر ما در مورد بهترین موسیقی برای تحصیل می گویند…

الیا: سرعت را با کار مطابقت دهید

“مطالعه ظواهر متفاوتی دارد. گاهی نیاز به رویکرد فعال دارد. گاهی نیاز به تمرکز، صبور بودن و کوشا بودن برای تجدید نظر در مطالب یا یادگیری از روی ذهن وجود دارد؛ در این صورت هیچ چیز دیگری جز موسیقی کلاسیک برای من همراهی مفید نیست. اگرچه برخی مواقع وجود دارد که من دوست دارم در سکوت کامل مطالعه کنم، اما می توانم چندین لحظه روشن را به یاد بیاورم که شامل فرمول هایی برای حل مسئله، خواندن کتاب های درسی یا تایپ کردن یادداشت ها می شود، زمانی که مغزم توسط سنگ تحریک می شود. ضربات ان رول.”

زین: موسیقی را برای وقفه های مطالعه ذخیره کنید

“تا آنجا که به موسیقی مربوط می شود، من به طور کلی تمایل بیشتری به گوش دادن به آهنگ های آرام و ملایم دارم. با این حال، زمانی که در حال مطالعه هستم از گوش دادن به ملودی ها خودداری می کنم زیرا به راحتی حواس من پرت می شود. با این حال، از مطالعه کوتاه لذت می برم. با تنقلات و یک یا دو آهنگ صرفاً برای تازه کردن ذهنم استراحت می کنم. من همچنین دوست دارم به چند آهنگ انگیزشی گوش دهم و آنهایی که شعرهای واقعاً قوی دارند؛ Journey’s Don’t Stop Believing یکی از آنهاست…”

فلیکس: حال و هوای مناسبی به خودت بده

“گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه بسیار شبیه به مصرف خودسرانه یک قرص سرماخوردگی است؛ شما باید بدانید که به چه نوع موسیقی نیاز دارید تا در وضعیت فعلی ذهنی خود بهترین عملکرد را داشته باشید. از آنجا که احساسات متفاوت هستند، ممکن است (مثل من) احساسات زیادی داشته باشید. در حال مطالعه لیست های پخش در طول هشت سال گذشته، من شش لیست پخش برای سناریوهای مختلف ساخته ام، از “تو این را دادی” تا “من جلوه فیزیکی این موضوع را می کشم” (عنوان واقعی لیست پخش که مخصوصاً برای شیمی آلی اختراع شده است. اگر به آن فکر کنید کاملاً طعنه آمیز است) و همه چیز در این بین.

اما لیست پخشی که من بیشتر از همه از آن استفاده می‌کنم «سرد شدن/آرامش» است. توصیف کلی موسیقی اتمسفریک بدون آواز خواهد بود. آوازترین آهنگ در لیست آهنگ Enya است … که در آن کلمات به طور هماهنگ با پس زمینه ترکیب می شوند. از تجربه من، اگر بتوانید همراه با آهنگ بخوانید، باعث می‌شود یک آهنگ خونسرد/آرام‌شدن وحشتناک مطالعه کنید. ژانری که منبع خوبی از موسیقی برای مطالعه است، استپ سرد است (لطفاً من را به عنوان یک فرد منحط موسیقی از قلم نیندازید)، که یک نوع خلسه شاداب ایجاد می کند. تعداد زیادی لیست پخش عالی و نه چندان عالی در YouTube برای نمونه وجود دارد.

اما بهترین ژانری که برای ارائه موسیقی خوب برای مطالعه پیدا کردم، گیتار سنتی اسپانیایی، به ویژه موسیقی فلامنکو است. این معجزه (و معجزات باورنکردنی) روی برخی از نمرات آزمون من انجام داده است. یک مکان خوب برای شروع با پاکو د لوسیا است یا فقط «گیتار اسپانیایی شگفت‌انگیز» را جستجو کنید.

به نظر شما بهترین موسیقی برای مطالعه چیست؟ آیا سکوت کامل را ترجیح می دهید یا آهنگ های مورد علاقه تان به شما کمک می کند وارد منطقه مطالعه ذهنی خود شوید؟ یافته های حکایتی خود در مورد موسیقی و مغز را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا