متفرقه

تکنولوژی و نوزادان زیر 2 سال

نوزادان زیر 2 سال به طرز شگفت آوری در ضربه زدن و کشیدن انگشت مهارت دارند، پس تلفن و تبلت را تا حد امکان دور نگه دارید. دندان نیش کودکان و همه نکات کاربردی برای والدین.

یک ثانیه شما بچه خوشحال و غرغر خود را در آغوش می گیرید و ثانیه بعد او در رستوران غرغر می کند. با این حال، یک گوشی هوشمند را تحویل دهید، و دوباره همه چیز خوب است. جای تعجب نیست که والدین اغلب به وسایل الکترونیکی متوسل می شوند تا حواسشان را پرت کنند. گجت‌ها با مجموعه بی‌پایان برنامه‌ها و کارتون‌های خیره‌کننده در YouTube، توجه نوزادان را به خود جلب می‌کنند.

مشکل این است که مغز کودک در سه سال اول زندگی سریع‌ترین رشد را دارد، که این دوره را برای رشد مهارت‌های زبانی، عاطفی، اجتماعی و حرکتی حیاتی‌ترین دوره می‌سازد. اینکه بتواند دنیای واقعی را با تمام حواس خود و از طریق تعامل زنده با دیگران تجربه کند، برای نوزاد بسیار مفیدتر از تعامل با صفحه نمایش است. تصویری از یک توپ، حتی اگر پرش کند و روی صفحه صدا ایجاد کند، به اندازه بازی با یک توپ واقعی، تجربه غنی نیست. نیاز کلسیم برای کودکان و نوجوانان توضیح داده شده است.

مشکلی نیست. تا فرزندان خود را با فناوری آشنا کنید، اما باید درصد کمی از زمان آنها در این سن باشد و در حالت ایده آل با شما به اشتراک گذاشته شود، زیرا نوزادان یادگیرنده اجتماعی هستند. اکثر اوقات بیداری آنها باید صرف کارهایی شود که نوزادان به بهترین وجه انجام می دهند: جذب همه چیز اطرافشان و رشد مغز بزرگشان.

برای هر زمانی که در صفحه نمایش هستید، روی کیفیت تمرکز کنید

هیئت منصفه هنوز در بحث طولانی مدت “چقدر وقت روی صفحه نمایش زیاد است؟” در سال 2016، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه قبلی خود مبنی بر عدم استفاده از صفحه نمایش برای کودکان زیر 2 سال را بازبینی کرد. دستورالعمل های جدید کمی گسترش یافت، با توصیه هایی برای چت ویدیویی برای کودکان زیر 18 ماه و تماشای مشترک با کیفیت بالا. برنامه هایی، مانند خیابان کلاسیک Sesame یا Wonder Pets! برای کودکان 18 تا 24 ماهه، یک ساعت در روز تماشای صفحه نمایش برای کودکان 2 تا 5 سال، و “محدودیت های ثابت” در زمان تماشای صفحه برای کودکان 6 سال و بالاتر. کلسیم نقش مهمی در سلامت دندان نیش دارد.

اگرچه این توصیه‌ها نسبت به توصیه‌های گروه در سال 2010 ضعیف‌تر هستند، اما ممکن است برای بسیاری از خانواده‌ها بسیار محدودکننده و احتمالاً غیرضروری باشند. مطالعه ای از دانشگاه آکسفورد که در دسامبر 2017 منتشر شد، هیچ ارتباط ثابتی بین والدینی که A.A.P را دنبال کردند، نشان نداد. دستورالعمل های زمان نمایش و سلامت کودکان خردسال. نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر اندرو پریزبیلسکی، در بیانیه‌ای گفت: «اگر چیزی باشد، یافته‌های ما نشان می‌دهد که زمینه خانوادگی گسترده‌تر، چگونه والدین قوانینی را در مورد زمان نمایش دیجیتال تعیین می‌کنند، و اینکه آیا آنها به طور فعال درگیر کاوش در دنیای دیجیتال با هم هستند. مهمتر از زمان خام صفحه نمایش هستند.”

در اینجا چند نکته برای یافتن تعادل مناسب برای کودک شما آورده شده است:

استفاده از فناوری را به حداقل ممکن محدود کنید. A.A.P. توصیه می‌کند استفاده از فناوری را به چت ویدیویی محدود کنید – برای مثال با والدین مسافر یا بستگانی که دور هستند. مکالمات یک به یک، حتی روی صفحه نمایش، می تواند به نوزادان کمک کند زیرا آنها مهارت های زبانی مهمی را توسعه می دهند.

از ویدیوهای “آموزشی” بگذرید. محصولاتی مانند دی‌وی‌دی‌های بیبی انیشتین و سایر ویدئوهایی که به عنوان کمک به رشد مغز نوزادان به بازار عرضه می‌شوند، با مشکلات رشد، مشکلات خواب و تاخیر در یادگیری مهارت‌های ضروری مانند واژگان مرتبط هستند.

مشاهده و بازی مشترک. والدین بیش از هر زمان دیگری مشغول کار، تهیه غذا، کارهای خانه و مراقبت از سایر اعضای خانواده هستند. با این حال، به جای استفاده از فناوری به عنوان پستانک الکترونیکی یا پرستار کودک، اگر نمی توانید لحظه ای به کودک رسیدگی کنید، اسباب بازی ها یا کتاب هایی را به کودک بدهید که به او کمک کند تمام حواسش را به کار گیرد. هنگام استفاده از تبلت یا تلفن همراه با کودک، صحبت کنید، بخوانید، آواز بخوانید یا با او بازی کنید تا رشد مغز او را تغذیه کنید. کتاب‌های تعاملی می‌توانند جذاب باشند، همچنین برنامه‌های موسیقی یا آنهایی که به کودکان یاد می‌دهند حروف، اعداد، رنگ‌ها و اشکال را تشخیص دهند. (بهترین برنامه های کودکان یک لیست انتخاب شده ارائه می دهد.)

از دستگاه های خود محافظت کنید

در حالی که قرار گرفتن در معرض بیش از حد فناوری می تواند برای کودک شما خطرناک باشد، کودک شما می تواند برای فناوری شما نیز خطرناک باشد. بهترین محافظت پیشگیری است: دستگاه های خود را قفل کنید تا بچه ها نتوانند به طور تصادفی خریدهای درون برنامه ای انجام دهند یا دستگاه های شما را نابود کنند.

تلفن و تبلت خود را با قاب‌های محافظی که دارای لایه‌های ضخیم هستند، تمیز کردن آسان و در دست گرفتن دست‌های کوچک آسان است، محافظت کنید. آمازون یک قاب برای تبلت Fire خود ارائه می دهد، در حالی که گزینه های زیادی برای دارندگان iPad وجود دارد.

کنترل‌های والدین را در دستگاه‌های خود تنظیم کنید. برای Android، از برنامه Family Link برای مدیریت برنامه‌ها و تنظیم محدودیت‌های زمان تماشای صفحه استفاده کنید. برای iOS، به Settings > General > Restrictions بروید تا برنامه‌ها و ویژگی‌ها را محدود کنید.

هنگامی که فرزندتان به اندازه کافی بزرگ شد که دستورالعمل های اولیه را درک کند، آموزش نحوه مراقبت از این دستگاه ها را با قوانینی مانند: «در اطراف رایانه نخورید یا ننوشید»، «آی پد را روی زمین نگذارید،» شروع کنید. تلفن شما یک زیر لیوانی نیست.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا