موفقیت

روش های با انگیزه ماندن

 

1. اهداف خود را مشخص کنید

بنشین و در مورد اهدافت تصمیم بگیر. برای آینده خیلی دور برنامه ریزی نکنید – مشخص ترین هدف شما دقیقا یک سال دیگر باشد. این به شما زمان می‌دهد تا دست به اقدام بزنید و در عین حال فشار لازم برای تلاش برای رسیدن به آن را حفظ کنید. هرچه دورتر می‌شویم، و اهداف مبهم و بسته می‌شوند.

در هر سه ماهه در مورد اهداف کوچکتر تصمیم بگیرید. اینها باید SMART باشند:

خاص

قابل اندازه گیری

قابل دستیابی

مربوط

زمان محدود

با این حال، شما فقط باید هدف خود را برای سه ماهه آینده تعیین کنید، به جای اینکه همه آنها را یکباره تعیین کنید. هنگامی که به آن دست یافتید، تنها در این صورت می توانید هدف سه ماهه بعدی را تعیین کنید. این مفید است زیرا به شما امکان می دهد هدفی را بر اساس تجربه شما در سه ماهه آخر تعیین کنید.

هنگامی که هدف سالانه و اولین هدف سه ماهه خود را به دست آوردید، چند کار کوچک را برای انجام مستقیم انتخاب کنید. سپس اجازه دهید آن گلوله های برفی انگیزه ایجاد کنند. به خودتان اجازه دهید هیجان زده شوید!

شکست حتی می تواند برای باانگیزه ماندن مفید باشد – اما ممکن است نیاز به بازنگری ذهنی داشته باشد. زمانی که فردی به خارج از کشور می رود، توالی های ژنی جدید در DNA او فعال می شود. با بیشتر از خودت برمیگردی همین روند با تجربیات جدید اتفاق می افتد. هر شکستی باید ذاتاً برای روشی که در کاتالوگ تجربه زندگی و فعال‌سازی ژن شما کمک می‌کند ارزشمند تلقی شود.

2. روال

سازه ها با روال های قوی ساخته می شوند. مهم ترین برنامه ها صبح، شب و شروع کار است. (یعنی وارد شدن به جریان کار). اهداف شما در عادات روزمره زندگی به دست می آیند.

روال صبحگاهی

این روال در مورد حفظ انگیزه در طول روز با تنظیم آن به گونه ای است که تا حد امکان آسان باشد. یک برنامه روتین «برخیز و برو» و همچنین یک روال «صبح آسان» را برنامه ریزی کنید. اولین مورد در مورد ساده کردن صبح برای رفتن از رختخواب به روز خود در حداقل زمان و حداکثر آمادگی است. مورد دوم در مورد استفاده از صبح های طولانی تر برای پیگیری اهداف و شارژ کارآمد است.

بلند شوید و به روال عادی بروید:

اقدامات ضروری خود را برنامه ریزی کنید – برای مثال، صبحانه خوردن یا لباس پوشیدن.

طوفان فکری کنید که چگونه می توانید اقدامات لازم را ساده کنید. آیا می توانید لباس های خود را در روز یکشنبه به ترتیب نحوه پوشیدن آنها در طول هفته بیرون بیاورید؟ آیا می توانید صبحانه خود را به صورت عمده بپزید؟ آیا می توانید صبحانه های خود را به صورت چرخشی برای کل سال برنامه ریزی کنید (مثلاً تخم مرغ پستو هر دوشنبه و پنجشنبه، اسموتی پروتئین اسفناج هر سه شنبه و جمعه و غیره).

این اقدامات را با هم بچینید و تمام راه های ممکنی را که می توانند به یکدیگر هدایت کنند، تصور کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید اقدامات خود را بر اساس اتاق هایی که در کنار یکدیگر قرار دارند انجام دهید – به محض اینکه از خواب بیدار می شوید لباس بپوشید، در حالی که وارد آشپزخانه می شوید قهوه بنوشید، سپس در حین ورود به حمام مسواک بزنید. وقتی از آشپزخانه برمی‌گردید، قهوه را برمی‌دارید. بازی کنید که چگونه این قطعات می توانند روان ترین و سریع ترین روال را تشکیل دهند.

هر چیزی را در نظر بگیرید که روز شما را به بهترین روز تبدیل کند. این مرحله در مورد ریختن توری گسترده برای هر مرحله اضافی است که ممکن است به عنوان یک مرحله ضروری فکر نکرده باشید. در نظر بگیرید از جمله:

درست قبل از اینکه از در خارج شوید، پنج دقیقه را به مدیتیشن بگذرانید

اگر شریک زندگی خود را دارید بوسید (یا حیوان خانگی یا خانواده خود را در آغوش بگیرید)

گذاشتن یک عطر یا ادکلن واقعاً خوب

در حین انجام آخرین اقدام خود، موسیقی مورد علاقه خود را “پمپ آپ” پخش کنید

هر چیزی که باعث می شود وقتی خانه خود را ترک می کنید یا اولین کار خود را شروع می کنید، احساس کنید در بالای دنیا هستید

فعالیت: روال خود را بنویسید و در جایی قرار دهید که بتوانید هر روز آن را ببینید، حداقل برای سه ماهه اول. در صورت نیاز تجدید نظر کنید.

روال صبحگاهی آسان:

“برخیز و برو” روال معمول خود را انجام دهید، هر چیزی را که دوست دارید در لیست قرار دهید که یک مرحله ضروری نیست، طوفان فکری کنید. مثالها ممکن است شامل؛

روزنامه نگاری

درست کردن یک صبحانه بزرگ

نگهداری هفتگی، مانند سفید کردن دندان ها یا آبیاری گیاهان

ظرف شستن

پاک کردن سطوح با مواد ضد عفونی کننده

گذراندن بیست دقیقه در نماز

رفتن برای دویدن

در حال انجام آرایش

مانند روال گذشته، با تطبیق همه این اقدامات با هم به ساده ترین شکل ممکن بازی کنید.

این روال را بنویسید و آن را در کنار برنامه صبحگاهی دیگر خود قرار دهید. در صورت نیاز تنظیم کنید.

روتین عصر

این روتین برای تجدید انرژی و آماده کردن خود برای روال صبحگاهی بسیار مهم است. از آنجایی که شب‌ها اغلب کمتر از صبح‌ها قابل پیش‌بینی هستند، بهتر است تصمیم بگیرید که روال شبانه ایده‌آل چگونه به نظر می‌رسد، و از آن به عنوان چارچوبی برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه زمانی از رویدادها به خانه بروید یا چه زمانی شروع به تعطیلی کنید، استفاده کنید.

به همین دلیل، مهم است که برنامه شبانه خود را زمان بندی کنید و آن را به دقیقه برنامه ریزی کنید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که شامل تمام مراحل لازم، زمان روتین شما را به 45 دقیقه می‌رساند. اگر ساعت 10 شب به رختخواب می روید، می دانید تا ساعت 9:15 شب در خانه خواهید بود تا روز بعد خود را در مسیر درست نگه دارید.

اقدامات لازم خود را برنامه ریزی کنید. در نظر بگیرید که چه اقداماتی به بهترین وجه برنامه صبحگاهی شما را تنظیم می کند، مانند چیدن لباس هایتان، آماده کردن ناهار یا اطمینان از آماده بودن کیفتان.

«تصمیم گیری برای اهداف فردا» را به عنوان یک اقدام ضروری در نظر بگیرید.

طوفان فکری کنید که چگونه می توانید اقدامات لازم را ساده کنید. تصمیم‌گیری برای اهدافتان باید قبل از شام اتفاق بیفتد تا به شما این امکان را بدهد که از عصر خود لذت ببرید.

این اقدامات را با هم بچینید و تمام راه های ممکنی را که می توانند به یکدیگر هدایت کنند، تصور کنید.

در نظر بگیرید که چگونه روال شما به بهترین شکل شما را برای خواب آماده می کند. اطمینان از داشتن بهترین خواب شبانه در هر شب یکی از ستون های حیاتی زندگی است که شما را قادر می سازد به اهداف خود در روز بعد دست یابید. فکر کنید:

مسدود کردن تمام نور، حتی نورهای کوچک روی دستگاه ها. از آنجایی که پوست شما گیرنده های نوری دارد که می توانند نور را حس کنند، بهتر است به جای استفاده از ماسک خواب، همه نورها را مسدود کنید.

یک ساعت قبل از خواب دوش یا حمام بگیرید. دما به اندازه نور برای اینکه به بدن شما بگوید زمان خواب است مهم است. دوش گرفتن ممکن است شما را گرم کند، اما باعث می شود بدن شما به سرعت گرما را از طریق اندام هایتان دفع کند تا مغز شما خنک شود (به همین دلیل است که پاهای خود را بیرون از پتو می چسبانیم!)

قطع غذا یک ساعت قبل از خواب. بدن شما از میلیاردها موجود زنده تشکیل شده است و خوردن غذا (یا حتی چای گیاهی) به آنها می گوید که هنوز روز است و آنزیم های کبد شما را فعال می کند. این شامل آب نمی شود.

افکار خود را روی کاغذ بیاورید بیرونی کردن نگرانی‌ها، ایده‌ها، استراتژی‌ها و وظایف، آن‌ها را از مغز خارج می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بدون اینکه تمام شب آن‌ها را در ذهن خود جابجا کنید، دور شوید.

برای هر اقدام زمان‌بندی کنید و مشخص کنید که برنامه‌تان چقدر طول می‌کشد، و زمان بهینه شما برای شروع برنامه‌های شبانه چقدر خواهد بود.

این روال را در جایی قرار دهید که بتوانید آن را ببینید و در صورت نیاز تنظیم کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا