متفرقه

معرفی دو سرویس پخش موسیقی برتر

Tidal

Tidal مدت‌هاست که در خط مقدم استریم با کیفیت بالا قرار داشته است، اما این سرویس اخیراً تغییرات زیادی در ساختار قیمت‌گذاری خود ایجاد کرده است که با گنجاندن جریان‌های صوتی 16 بیتی 44.1 کیلوهرتز بدون اتلاف در برنامه استاندارد خود، دسترسی بیشتری به آن داده است.

مشترکین طرح جدید «Tidal HiFi» با نام تجاری جدید، دسترسی بدون وقفه به صدا تا کیفیت سی دی دارند. با این حال، هنوز امتیازاتی وجود دارد که برای سطح برتر Tidal محفوظ است. علاوه بر پخش‌های با کیفیت CD، «Tidal HiFi Plus» به مشترکین خود امکان دسترسی به میلیون‌ها آهنگ صوتی با وضوح بالا را می‌دهد که معمولاً 24 بیت/96 کیلوهرتز هستند اما تا 24 بیت/192 کیلوهرتز می‌رسند. این فایل‌های موسیقی که «Tidal Masters» نامیده می‌شوند، با استفاده از فناوری MQA (تأیید شده با کیفیت اصلی) کدگذاری می‌شوند، که به گفته شرکت، امکان بسته‌بندی کارآمدتر داده‌های با رزولوشن بالا را فراهم می‌کند، هرچند که مخالفان خود را دارد. همچنین شامل آهنگ‌هایی است که در فرمت‌های صدای فراگیر (Dolby Atmos Music و Sony 360 Audio ضبط شده) ترکیب شده‌اند. https://saziha.ir/%D9%85%D8%AA%D9%86%D9%88%D8%B9-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86.html

اما پخش‌های با وضوح بالا و سی‌دی باکیفیت تمام و کمال پیشنهاد Tidal نیستند. مشتریان در ایالات متحده می توانند از اولین طرح رایگان این سرویس به نام “Tidal Free” استفاده کنند که کتابخانه کامل این شرکت از 80 میلیون آهنگ را با سرعت 160 کیلوبیت بر ثانیه با “وقفه های محدود” از Tidal ارائه می دهد که “هدف آن آموزش مصرف کنندگان در مورد صنعت موسیقی.”

می‌توانید از طریق iOS، Android، دسکتاپ – که همگی جریان‌های با وضوح بالا را ارائه می‌کنند – و همچنین یک پخش‌کننده مبتنی بر مرورگر و سایر پلتفرم‌ها، مانند Sonos، به Tidal دسترسی داشته باشید. Tidal Connect همچنین اکنون به شما امکان می دهد از طریق Wi-Fi به لیست رو به رشدی از محصولات تولید کنندگان از جمله NAD، Naim، KEF، Bluesound، Dali، Cambridge Audio، McIntosh و غیره متصل شوید.

ممکن است گران‌ترین سطح حساب پریمیوم را در لیست ما داشته باشد، اما سهولت استفاده Tidal مثال زدنی است و کیفیت صدا در سراسر جهان استثنایی است. پخش‌های با کیفیت CD سطوح بسیار خوبی از جزئیات و بیان را نشان می‌دهند، و ضبط‌های با وضوح بالا این سطح را ارتقا می‌دهند. Sonically Tidal هنوز هم تقریباً در تمام رقابت ها برتری دارد، اگرچه استریم های ALAC Apple Music از نظر باز بودن و ظرافت با آن مطابقت دارند.

Tidal همچنین اکنون با معرفی طرح‌هایی طراحی شده برای ارائه پرداخت‌های مستقیم به هنرمندان (فقط از مشترکان HiFi Plus) که نشان‌دهنده عادات گوش دادن هر کاربر است به جای اینکه با تجمیع نسبت داده شود، خود را از بقیه بسته متمایز می‌کند.

اگر از طرفداران موزیک با وجدان هستید که به دنبال بهترین تجربه پخش با کیفیت بالا، با کاتالوگ گسترده، محتوای همه جانبه، پشتیبانی گسترده از دستگاه، و ویژگی‌های کشف بهبودیافته (و قبلاً به اکوسیستم اپل وابسته نیستید)، Tidal است.

Spotify

با وجود منتقدان، Spotify همچنان محبوب‌ترین و راحت‌ترین راه برای تعمیر موسیقی شماست. نه تنها کیفیت مناسب (براساس استانداردهای اکثر مردم) 320 کیلوبیت بر ثانیه را ارائه می‌کند، بلکه یکی از جامع‌ترین و آسان‌ترین کاتالوگ‌ها را نیز ارائه می‌کند – البته برخی از هنرمندان بزرگ از جمله نیل یانگ، جونی میچل، گراهام نش، دیوید کراسبی، استفان استیلز، India.Arie و Nils Lofgren، پس از اینکه اخیراً با موضع سرویس در مورد اطلاعات نادرست Covid مخالفت کردند، غایب هستند.

به لطف برنامه‌های هوشمند iOS و Android و پشتیبانی از تلویزیون‌های هوشمند متعدد، بلندگوهای متصل و سایر کیت‌های AV توسط Spotify Connect، بقیه پلتفرم بیش از 70 میلیون آهنگ را می‌توان تقریباً در هر دستگاهی که دارید پخش کرد.

این سرویس به دلیل الگوریتم های جدید کشف موسیقی خود که لیست های پخش هفتگی عالی را متناسب با سلیقه موسیقی شما جمع آوری می کند، مشهور است. و هرچه بیشتر گوش دهید، لیست های پخش بیشتر تکامل می یابند – دلیلی قانع کننده برای انتخاب Spotify به عنوان سرویس پخش خود.

Spotify یک تجربه در دسترس، جامع و کامل ارائه می دهد و حتی 40 درصد تخفیف برای دانشجویان ارائه می دهد. به علاوه، اگر پول نقد اضافی برای خرج کردن ندارید، یک ردیف رایگان وجود دارد که جریان‌های با کیفیت پایین‌تری را ارائه می‌دهد که توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شوند.

البته، فیل موجود در اتاق این است که Spotify تنها پلتفرم اصلی است که موسیقی را با کیفیت بدون ضرر ارائه نمی‌کند، و رقبای همگی حداقل از جریان‌های با کیفیت CD با همان قیمت یا کمتر پشتیبانی می‌کنند. این شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد تا پایان سال گذشته سطح HiFi Spotify را که مشتاقانه پیش‌بینی می‌شد راه‌اندازی کند، اما موفق به انجام این کار نشد. ظاهراً، سطح HiFi هنوز در راه است، اگرچه ما هنوز نمی‌دانیم هزینه آن چقدر است (یا تاریخ رسمی راه‌اندازی)، می‌دانیم که این فرصت را به مشترکین می‌دهد تا به «موسیقی در قالب صوتی بدون افت، با سی‌دی» گوش دهند. کیفیت”.

اما ما هنوز برای دیدن آنچه Spotify در خط لوله قرار داده است هیجان زده هستیم. همانطور که در بالا ذکر شد، بهترین گزینه در تنظیمات کیفیت پخش Spotify در حال حاضر “Very High” است که آهنگ های صوتی را با نرخ بیت 320 کیلوبیت بر ثانیه ارائه می دهد. در مقایسه، یک سی دی حاوی نرخ بیت ۱۴۱۱ کیلوبیت بر ثانیه است. بنابراین، “کیفیت سی دی” با سرعت 1411 کیلوبیت در ثانیه باید نسبت به آنچه که کاربران Spotify به آن عادت کرده اند یک گام بهتر باشد. نرخ بیت بالاتر به معنای اطلاعات بیشتر است که در نهایت باید به صدای بهتری تبدیل شود. ویدئوی آموزشی نحوه کار با اسپاتیفای را می توانید در منبع ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا