فرهنگی هنری

3 روش برای اینکه کتاب خود را با تعهد بیشتری بنویسید

1-به نوشتن کتاب خود متعهد شوید

نوشتن کتاب یک پروژه خلاقانه وقت گیر است که ماه ها (یا حتی سال ها) زمان می طلبد. از خود بپرسید که آیا منابع ذهنی، انرژی خلاق و زمان لازم برای انجام آن را دارید یا خیر.

شما باید هر روز بنویسید و کارهای دیگر را قربانی کنید یا روز خود را دوباره ترتیب دهید تا بتوانید نوشتن کتاب را در اولویت قرار دهید. وقتی اولین کتابم را نوشتم، بازی Call of Duty و Halo را کنار گذاشتم زیرا وقت نوشتن و بازی کردن را نداشتم.

زمانی که نوشته بیشتر شبیه کار و کمتر شبیه اشتیاق است، به تعهد خود پایبند باشید، حتی زمانی که احساس الهام ندارید. از این گذشته، نوشتن اولین پیش نویس کار آسانی نیست، اصلا مهم نیست که یک «نویسنده پرفروش نیویورک تایمز» شوید.

طرز فکر یک نویسنده حرفه ای را بپذیرید که مریض نمی شود یا تسلیم نمی شود زیرا حوصله انجام کار را ندارد. شما باید حرفه ای شوید که نوشتن را تمام می کند.

نکته: متعهد شوید که هر روز با نوشتن در یک مکان در همان زمان، چه در اوایل صبح یا چه اواخر شب، روی کتاب خود کار کنید.

2. در مورد خواننده ایده آل خود تحقیق کنید

یک خواننده کتابی را می‌خرد، زیرا می‌خواهد از آن مطلع شود، آموزش ببیند یا سرگرم شود. هنگامی که می خواهید دست نوشته خود را منتشر کنید، ارتباط با مخاطبان مورد نظر شما بسیار مهم است. شما باید به یک جمعیت شناسی خاص توجه کنید، بنابراین داشتن یک ایده روشن در مورد مخاطبان مورد نظرتان می تواند کمک زیادی به شکل گیری کتاب شما کند.

به عنوان مثال، J.K. رولینگ کتاب های هری پاتر خود را عمدتاً هدف قرار دادن نوجوانان و جوانانی بود که برای لذت مطالعه می کردند. کتاب‌های او به مخاطبان جهانی عرضه می‌شد و به دلیل توانایی‌های داستان سرایی جادویی‌اش به پدیده‌ای فرقه‌ای تبدیل شد. همیشه مخاطب مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید و در نظر داشته باشید که آنها ممکن است چه احساسی یا واکنشی نسبت به کتاب شما داشته باشند.

بفهمید که چه چیزی می خواهید بگویید که متفاوت است. اگر می خواهید خوانندگان را سرگرم کنید، آموزش دهید یا آگاه کنید، باید چیزی را ارائه دهید که هیچ کس دیگری نمی تواند.

نکته: اگر داستان غیرداستانی می نویسید، از فردی که نماینده خواننده ایده آل شما است نظرسنجی کنید یا با او مصاحبه کنید.

3. کتاب های دیگر را در زمینه یا ژانر خود مطالعه کنید

به عنوان یک نویسنده باهوش، وظیفه شما این است که خواسته‌ها، دوست‌داشتن و دوست نداشتن مخاطبانتان را بدانید. یک یا دو ساعت را به مرور آمازون و یافتن کتاب های Kindle در مورد موضوع خود اختصاص دهید. در فروشگاه Kindle به دنبال کتاب‌هایی با رتبه فروش زیر 30000 باشید.

به طور معمول، این کتاب‌ها حداقل پنج نسخه در روز به فروش می‌رسند، به این معنی که در بین خوانندگان محبوب هستند و برای نویسنده بازدهی دارند. حداقل ده کتاب برتر را بخوانید و عناوین، دسته‌ها و ایده‌های پشت هر کتاب را یادداشت کنید. نقدهای خوب و بد را برای این کتاب ها مطالعه کنید تا ببینید خوانندگان چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند و چگونه می توانید پیشرفت کنید.

یک نویسنده همچنین می تواند به راحتی چندین ایده از کتاب های مختلف را ترکیب کند و اطلاعات را با نوشته خود ترکیب کند.

رابرت گرین، نویسنده کتاب‌های Mastery و The 48 Laws of Power، گفت که در طول 12 تا 24 ماه قبل از شروع پروژه، 300 تا 400 کتاب خوانده است. او از سیستم آنالوگ فلش کارت برای ضبط درس ها و داستان ها استفاده می کند. او در سال 2013 در Reddit AMA گفت:

«من کتابی را خواندم، بسیار با دقت، در حاشیه با انواع یادداشت ها نوشتم.

“چند هفته بعد به کتاب برمی گردم و خط خطی هایم را روی کارت های یادداشت منتقل می کنم، که هر کارت نشان دهنده یک موضوع مهم در کتاب است.”

ممکن است شما کتابی به متراکم کتاب گرین ننویسید، اما تحقیق بخشی جدایی ناپذیر از یادگیری نحوه نوشتن یک کتاب است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا