فرهنگی هنری

نمایشگاه های آنلاین پر اهمیت سال2020

در سال‌های اخیر، متصدیان و مربیان به طور فزاینده‌ای شروع به کاوش در زمینه‌های بسیاری از نمایشگاه‌های مجازی کرده‌اند. صدها مؤسسه تورهای سه بعدی گالری های خود را از طریق Google Arts & Culture و پلتفرم های مشابه به صورت آنلاین در دسترس قرار داده اند و به بازدیدکنندگان از سرتاسر جهان این امکان را می دهد که به طور مجازی در موزه ون گوگ در آمستردام، کازا آزول فریدا کالو در مکزیکوسیتی «سرگردان» شوند. موزه ملی توکیو و سایر مکان های مهم.

در موزه ملی تاریخ طبیعی، متصدیان با تورهای مجازی روایت‌شده از نمایشگاه‌ها و سالن‌های مختلف، به علاقه‌مندان علم پاسخ دادند. در موزه ملی هوا و فضا، کارشناسان هوانوردی مناظری پانوراما از فضای داخلی هواپیماهای مشهور تهیه کردند. سایر نکات برجسته شامل تور واقعیت مجازی موزه ملی هنر آسیایی از شش بنای یادبود نمادین از سراسر جهان عرب، بازدید کوپر هویت از “مدهای مسلمان معاصر” و کاوش موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی تبار از تجربیات سربازان سیاه پوست در طول جنگ جهانی اول.

“نوشتن آینده: Basquiat و نسل هیپ هاپ”

موزه هنرهای زیبا، بوستون (Boston, Massachusetts)

ژان میشل باسکیا اغلب به عنوان یک نابغه منحصر به فرد معرفی می شود. آثار بزرگ او که برای بررسی مسائل مربوط به استعمار، نژادپرستی و سلبریتی بر رنگ، عبارات و شمایل‌نگاری تکیه می‌کنند، مرتباً مبالغ هنگفتی را در حراج به دست می‌آورند.

اما این هنرمند گرافیتی که به نقاش تبدیل شده بود، که در ۲۷ سالگی بر اثر مصرف بیش از حد هروئین درگذشت، بینش هنری خود را در خلاء توسعه نداد: در عوض، او عمیقاً تحت تأثیر شبکه‌ای از همسالان و همکاران نزدیک بود. «نوشتن آینده: باسکیات و نسل هیپ هاپ» که در ماه اکتبر در موزه هنرهای زیبای بوستون افتتاح شد، اولین نمایشی است که تأثیر دایره بزرگ باسکیا متشکل از همدستان عمدتا سیاه‌پوست و لاتین تبار را بررسی می‌کند. بینش هنری نقاش را در شهر نیویورک دهه 1980 شکل داد.

موزه نمایش حضوری خود را با یک نمایشگاه آنلاین چندرسانه‌ای سنگین تکمیل کرد که شامل مقالات مفصل، تصاویر آثار در نمایش و کلیپ‌هایی از مصاحبه با هنرمند است. بینندگان تشویق می‌شوند تا آثار هنری کمتر شناخته‌شده از همتایان باسکیا، مانند نقاشی‌های «آینده‌نگر گوتیک» راملزی و نقاشی‌های دیواری سرکش لیدی پینک را در جستجوی مضامین و سبک‌هایی که باسکیا در آثارش تکرار کرده است، جستجو کنند.

«ساخت ملاقات(Making the Met)، 1870–2020»

موزه هنر Metropolitan (نیویورک)

گروهی از بازرگانان و رهبران مدنی اولین اثر موزه متروپولیتن هنر – یک تابوت سنگ مرمر از روم باستان – را در سال 1870 خریداری کردند. از آن زمان، مجموعه‌های موزه به برخی از بزرگترین میراث فرهنگی در جهان تبدیل شده‌اند و مجموعه‌ای دایره‌المعارفی را تشکیل می‌دهند. آثاری که سالانه میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب می کند.

امسال، موزه منهتن صد و پنجاهمین سالگرد تولد خود را با میزبانی یک نمایشگاه جشن و لوح پیشنهادات مجازی جشن گرفت: از جمله، فهرست منابع دیجیتالی شامل یک تور صوتی یک ساعته از برخی از نکات برجسته نمایشگاه است که توسط بازیگر استیو مارتین روایت می‌شود. نسخه آنلاین تعاملی نمایش؛ و یک راهنما مجازی توسط Google Arts and Culture. مقامات Met همچنین یک جواهر کمیاب را برای بازدید عموم در دسترس قرار دادند: پشت صحنه: قسمت کاری موزه، یک مستند بی‌صدا محصول 1928 که متصدیان و سرایداران را در حال کار در ساختمان نمادین نیویورک به تصویر می‌کشد.

“موزه جهان”

موزه بریتانیا (London, England)

«موزه جهان» موزه بریتانیا که نمونه‌ای نوآورانه از امکانات نمایشگاه‌های آنلاین است، در فوریه 2020 شروع به کار کرد – و نمی‌توانست زمان‌بندی آن بهتر باشد. اگرچه موزه در بیشتر سال به روی بازدیدکنندگان حضوری بسته بود، کاربران کامپیوترهای رومیزی می‌توانستند از این جدول زمانی تعاملی برای تجسم ارتباط بین اقلام مختلف در مجموعه‌های عظیم موزه استفاده کنند.

در وب‌سایتی که موزه با مشارکت Google Arts & Culture توسعه داده است، بینندگان می‌توانند پیوندها را در زمان و مکان ردیابی کنند و از روی دستی که رفتار درباری زنان در سلسله جین شرقی چین را توصیف می‌کند به پلاک یشم پادشاه مایا بپرند. با رابط نرم و عناصر صوتی، جدول زمانی بینندگان را تشویق می‌کند تا سفری تعاملی و خودگردان در فرهنگ مادی تاریخ بشر داشته باشند.

نکته قابل توجهی که در این پروژه وجود ندارد، تصدیق تاریخ استعماری موزه لندن است که در تابستان امسال و در میان اعتراضات جهانی علیه نژادپرستی سیستمی، مورد بررسی مجدد قرار گرفت. در ماه آگوست، این مؤسسه فرهنگی مجسمه بنیانگذار خود را که از بردگی مردم جامائیکا سود می برد، به نمایشی جدید با زمینه سازی اضافی منتقل کرد. همانطور که آدیتیا ایر برای Hyperallergic می‌نویسد، موزه اخیراً با برگزاری یک تور خودراهنما با عنوان «امپراتوری و جمع‌آوری»، «شروعی امیدوارکننده اما معیوب [در] مقابله با این میراث» داشته است. طبق وب‌سایت موزه، این تور که به صورت آنلاین در قالب کوتاه‌شده در دسترس است، «سفرهای مختلف، پیچیده و گاهی بحث‌انگیز اشیاء» را که وارد مجموعه‌ها شده‌اند را دنبال می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا