کسب و کار

ایده های کسب و کار گردشگری

گردشگری یکی از بزرگترین صنایع جهان است. اگر به دنبال ورود به حوزه گردشگری هستید و به دنبال راه‌های جدیدی برای گسترش یا رشد در صنعت هستید، در اینجا چند ایده کسب‌وکار گردشگری برای سال 2022 وجود دارد تا الهام بخش شما باشد.

چرا نباید از گردشگری دست بکشید

گردشگری یکی از صنایعی بود که در سال 2020 بیشترین آسیب را دید. بسیاری صاحبین مشاغل کار خود را از دست دادند و بسیاری از کسب و کارها تعطیل شد. اگر هنوز به این صنعت علاقه دارید، شاید زمان آن رسیده است که به جای تسلیم شدن، ایده های خود را اصلاح کنید. برخی از دلایل عبارتند از:

  • فرصت ها بی پایان هستند
  • به شما امکان می دهد خلاق باشید
  • صنعت بهبود خواهد یافت
  • فرصت ها بی پایان هستند

گردشگری جنبه های مختلفی دارد. اکثر آنها را می توان در پنج دسته کلی جای داد، یعنی:

  • خدمات مسافرتی – برای رساندن گردشگران از خانه به مقصد
  • حمل و نقل – برای رفت و آمد در حالی که آنها در تعطیلات هستند
  • اقامت – گردشگران به جایی برای اقامت نیاز دارند
  • غذا و نوشیدنی – بسیاری از گردشگران می خواهند غذاهای سنتی محلی را تجربه کنند
  • تفریح و سرگرمی – گردشگران برای تجربه فرهنگ و فعالیت های منطقه می آیند

با این حال، در حالی که این پنج دسته اصلی هستند، هر کدام گزینه‌های زیادی دارند و فرصت‌های زیادی برای رشد بیشتر صنعت دارند.

به شما امکان می دهد خلاق باشید

شما می توانید با ایده گرفتن از فرهنگ و سنن مخصوص منطقه خود ایده های خلاقانه و پر سود داشته باشید و با عملی کردن آن ها به درآمد زیادی دست یابید.

صنعت بهبود خواهد یافت

در حالی که صنعت گردشگری از آغاز کووید-19 ضربه خورده است، باید اذعان داشت که دوباره رشد خواهد کرد. وقتی این کار انجام شود، ممکن است حتی تقاضای بیشتری نسبت به قبل وجود داشته باشد، زیرا مردم اکنون می خواهند از امکان سفر استفاده کنند.

ایده های برتر کسب و کار گردشگری 2022

برخی از ایده های تجاری برتر در حال حاضر عبارتند از:

کسب و کار اجاره خودرو

با کسب و کار منحصر به فرد اجاره خودرو، تجربه ای منحصر به فرد به مسافران بدهید. اگر یک بیتل، کاروان یا کمپر منحصر به فرد دارید، می توانید وسیله نقلیه خود را اجاره کنید. خدمات شما حتی می تواند شامل تورهای راهنما منحصر به فرد باشد. این تجربه بسیار بهتر از اجاره تاکسی متری سنتی است.

مهمانسرا و اقامتگاه

نزدیک به داغ ترین جاذبه های گردشگری شهر خود زندگی می کنید؟ می توانید از این فرصت برای اجاره یک مکان یا اتاقی در خانه خود به مسافران استفاده کنید. از آنجایی که مردم نمی توانند به خارج از کشور سفر کنند، به احتمال زیاد به صورت محلی سفر می کنند. این فرصت عالی برای کسب درآمد اضافی یا سرمایه گذاری در مدیریت خانه مهمان است.

سازمان دهنده رویدادهای مجازی

در حالی که عروسی‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای دیگر هنوز به عنوان «سوپرشایر» در نظر گرفته می‌شوند، این می‌تواند فرصتی عالی برای سازماندهی رویدادهای مجازی جالب باشد. می توانید هنرمندان را برای شرکت در کنسرت ها یا جشنواره های آنلاین دعوت کنید.

عکاسی تعطیلات

این ضرب المثل را می دانید که یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. بنابراین به مسافران چیزی معنادار برای یادآوری تعطیلات خود بدهید. با دوربین خود خلاق باشید و عکس های خیره کننده ای از مسافران در تعطیلات بگیرید. می توانید کسب و کار خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید تا به آنها کمک کنید شما را پیدا کنند.

سرویس ترانسفر فرودگاهی

خدمات انحصاری تری نسبت به شرکت های کرایه خودرو سنتی ارائه دهید. شما می توانید خدمات خود را به طور انحصاری به افرادی که به فرودگاه سفر می کنند ارائه دهید. برای جذب مشتری مستقیماً با اپراتورهای تور کار کنید.

خدمات مسافرتی Layby

بسته های مسافرتی که در آن افراد تعطیلات خود را ماه ها قبل پرداخت می کنند بسیار رایج است. پس چرا اکنون پیشنهاد سفر نمی دهید، خدمات بعدی را به مسافران بپردازید؟ این گزینه های پرداخت در حال حاضر با ارائه دهندگانی مانند Mobicred و PayJustNow بسیار محبوب هستند. اما نسخه های مسافرتی این روش های پرداخت هنوز محبوبیتی ندارند.

کلاس های آشپزی

از مهارت های آشپزی خود پول خرج کنید. اگر طرز پخت غذاهای سنتی را بلد هستید، چرا مسترکلاس آشپزی نمی دهید؟ مسافران داخلی و خارجی می توانند از کلاس هایی که شما می دهید بهره مند شوند.

فروشگاه سوغاتی

چیزی برای یادآوری سفرشان به آنها بدهید. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که چه تعداد از مسافران هنگام تعطیلات، زیورآلات می خرند. از این به عنوان فرصتی برای ساختن و فروش سوغاتی های خود استفاده کنید.

انواع گردشگری

همچنین انواع مختلفی از گردشگری وجود دارد که می توانید آنها را انتخاب کنید، مانند:

  • سفر تجاری
  • گردشگری فرهنگی
  • اکوتوریسم
  • گردشگری پایدار
  • گردشگری آموزشی

سفر تجاری

سفرهای شرکتی یک صنعت بزرگ است و شرکت های بزرگ اغلب اعضای مهمی دارند که برای تجارت سفر می کنند. این افراد تجاری پس از روزهای طولانی جلسات و کار به مکان هایی برای اقامت و استراحت نیاز دارند.

این نوع گردشگری به حوزه شرکتی پاسخ می‌دهد، بنابراین اتاق‌های کنفرانسی خواهید داشت که می‌توانند از آن برای جلسات استفاده کنند، وای‌فای پایدار و خوب برای استفاده و محیطی حرفه‌ای.

علاوه بر این، می‌توانید گزینه‌های لوکس آرامش‌بخش دیگری مانند درمان‌های مینی اسپا یا استخر آب‌گرم ارائه دهید. این کار مشتریان بیشتری را به سمت شما جذب می کند، به خصوص زمانی که شما تازه کار هستید و هنوز شهرتی کسب نکرده اید.

گردشگری فرهنگی

بسیاری از مردم دوست دارند در هنگام سفر با فرهنگ یک منطقه آشنا شوند. اگر دانش خوبی از فرهنگ منطقه خود دارید، می توانید گفتگوهای جالب، برنامه های سرگرمی یا یک رستوران غذایی فرهنگی را برای گردشگران ترتیب دهید.

این به آنها این فرصت را می دهد که در حین انجام کارهای دیگر، مانند گشت و گذار، بخش کوچکی از فرهنگ و سنت های منطقه را تجربه کرده و در مورد آنها بیاموزند.

اکوتوریسم

اکوتوریسم بخش رو به رشدی در صنعت است. نسبتاً کوچکتر از سایر مناطق است، اما این به این معنی است که شما فرصتی دارید که آن را منحصر به فرد کنید و امتیاز فروش بیشتری داشته باشید.

اکوتوریسم به گردش در محیط زیست می پردازد، بنابراین پیاده روی و پیاده روی با راهنما یا حتی رانندگی در بازی انجام دهید. این فرصتی است برای آنها تا در طبیعت غوطه ور شوند و گیاهان و حیوانات جدید را کشف کنند.

اگر در یا نزدیک منطقه ای زندگی می کنید که دارای چیزهایی مانند پارک ها یا مسیرهای پیاده روی است که هنوز به بازار عرضه نشده اند، می توانید از این فرصت استفاده کنید و گردشگران بیشتری را به منطقه خود بیاورید.

گردشگری پایدار

این نوع گردشگری مراقبت از محیط زیست است. این به مهمانان تجربه زندگی پایدار را می دهد. این معمولاً در مورد استفاده از محصولات محلی به جای خرید تجاری و یادگیری در مورد گرمایش خورشیدی و صرفه جویی در آب است.

گردشگری پایدار نیز نسبتاً کوچک است، اما به آرامی در حال افزایش و محبوبیت است. این نوع مکان ها همه در مورد زیست محیطی و تجربه کردن و یادگیری نحوه انجام آن توسط خودتان هستند.

گردشگری آموزشی

گردشگری آموزشی بخشی از این صنعت است که تنها هدف آن از سفر آموزش است. بازدید از موزه ها و گالری ها ومکان های تاریخی و یادگیری درباره آنها از سری فعالیت هایی است که در گردشگری آموزشی انجام می گیرد.

اگر در تاریخ منطقه خود به خوبی آشنا هستید، می‌توانید تورهای راهنما در اطراف شهر خود به راه بیندازید و مکان‌های دیدنی و هر چیز جالب و قابل توجهی مانند مجسمه‌ها یا بناهای تاریخی را نشان دهید.

مطالعه گردشگری

اگر می خواهید تجارت گردشگری خود را راه اندازی کنید، از ما الهام بگیرید و با آن اداره کنید. ما دوره‌های گردشگری را ارائه می‌دهیم که می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت خود را ارتقا دهید و آماده باشید تا در کمترین زمان کسب و کار خود را باز کنید!

مقصد بعدی شما موفقیت با ما در اینجا در آکادمی مهارت است. برای برنامه ریزی برای آینده خود به دوره های گردشگری و مدیریت خانه مهمان نگاهی بیندازید. امروز با یک کارشناس دوره صحبت کنید.

کافه داری

کافه داری یکی از ایده هایی است که می تواند منظور کسب درآمد در صنعت گردشگری به فکر راه اندازی آن باشید. داشتن یک کافه زیبا و دنج در شهرهای توریستی می تواند درآمد خوبی را برای شما به همراه آورد. کافه ای که تم خاصی داشته باشد و یا ایده های جالب در طراحی آن به کار برده باشید که مربوط به جاذبه های شهر نیز باشد؛ گردشگران زیادی را به آنجا می کشاند درنتیجه باعث افزایش فروش شما می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا