موفقیت

راه های موفقیت در شغل شما

ابتدا اقدام کنید؛ اطمینان را به دنبال خواهد داشت

ما از بسیاری از مهمانان خود چیزی در این زمینه پرسیده ایم: “چگونه چنین اعتماد به نفسی به دست آوردید؟” در پاسخ به کاری جسورانه یا شجاعانه که در حرفه خود انجام دادند. پاسخ‌های آنها نشان می‌دهد که حتی اگر اعتماد به نفس ندارید، همچنان می‌توانید به گونه‌ای رفتار کنید که اعتماد به نفس را نشان دهد. با گذشت زمان، اقدامات مکرر شجاعت باعث ایجاد احساس اعتماد به نفس می شود.

به‌عنوان مثال، کار شجاعانه رهبر مردم در A Cloud Guru Lorraine Vargas Townsend این بود که بلندپروازانه‌ترین اهداف و خواسته‌های خود را به همه اطرافیانش بشناساند. علنی کردن اهدافش نه تنها او را برای دستیابی به آنها سخت تر کرد، بلکه از حمایت دیگران نیز بهره برد و اعتماد به نفس او را افزایش داد.

برای ایجاد اعتماد به نفس، اکنون برای لحظاتی شجاعانه تلاش می کنم تا اقدامات “با اعتماد به نفس” انجام دهم و بر اساس تجربیات مهمانانمان، اعتماد کنم که این احساس به دنبال خواهد داشت. – لارا میترا

شرکت خود را عاقلانه انتخاب کنید

هنگام تصمیم گیری بین دو شغل مختلف، مقایسه اعتبار، عنوان، مسئولیت ها و دستمزد معمول است. مهمانان ما این موارد را به عنوان مهم‌ترین آیتم‌هایی که باید هنگام تعیین اینکه چه چیزی در آینده باید ارزیابی شود، ارائه نکردند.

در عوض، آنها بر ارزیابی افرادی که با آنها کار خواهید کرد تأکید کردند. هنگام انتخاب شغل جدید، آنها متوجه شدند که فقط عنوان خود را انتخاب نمی کنند. آنها در حال ثبت نام گروهی از افراد بودند تا در سفر شغلی خود به آنها بپیوندند.

همکاران من قرار است مرشد و معتمد من شوند. آیا از توصیه آنها خوشم می آید؟ آیا آنها به من الهام می دهند؟ آیا من خوشحال خواهم شد که بیشتر شبیه آنها شوم؟ آیا از گذراندن بیشتر ساعات بیداری خود با آنها خوشحال خواهم شد؟ این خط پرسش می تواند انتخاب بین دو شغل به ظاهر مشابه را آشکار کند.

اجازه ندهید یک بحران از بین برود

میرو کازاکوف، مدرس ارشد MIT Sloan، MBA ’11، این توصیه را در اوایل سال 2020 در رابطه با COVID-19 به ما داد. میرو همه‌گیری را فرصتی می‌دانست تا «قوانین» قبلی را که برای خود تعیین کرده بود، دوباره مرور کند و تعیین کند که کدام‌یک دیگر اعمال نمی‌شوند. انجام این کار به میرو این امکان را داد که به طور کامل نحوه تدریس دوره ارتباطات خود را مجدداً تصور کند و تغییراتی را ایجاد کند که می تواند بسیار فراتر از همه گیری ادامه یابد.

ما از آن زمان تاکنون انواع این توصیه را از مهمانان دیگر شنیده ایم. آنها توانسته‌اند اخراج شدن، مرتکب شدن اشتباه بزرگ در محل کار، انتخاب شغل اشتباه، یا تحمل یک فاجعه در زندگی شخصی‌شان را به «بهترین اتفاقی که تا به حال برایشان افتاده است» با تأمل در این تجربه و عمدی در مورد آنچه آنها در حرکت رو به جلو متفاوت عمل خواهند کرد.

شنیدن تجربیات مهمانانمان به من نشان داده است که نه تنها می توانم از بحران ها و اشتباهات خودم درس بگیرم، بلکه می توانم از اشتباهات دیگران نیز درس بگیرم. اکنون، در گفتگوهای قهوه، تردیدی ندارم که بپرسم: “چگونه از چالش X برگشتی؟” یا “چگونه عقبگرد Y روی رویکرد شما در آینده تاثیر گذاشت؟” بسیار شگفت‌انگیز است که بدانید اگر فقط بپرسید مردم چقدر به اشتراک خواهند گذاشت.

مشاغل طولانی هستند. برای کاوش وقت بگذارید

قبل از اینکه این پروژه را شروع کنیم، من و لارا همیشه احساس عقب ماندن می‌کردیم. چگونه می‌توانیم رویای موفقیت در حرفه‌ی خود را داشته باشیم، اگر همسالان ما قبلاً اعتقادات محکمی در مورد علایق خود داشته‌اند و سال‌ها شروع به کار می‌کنند؟

خوشبختانه، مصاحبه های ما به ما آرامش داده است. ما داستان های بسیار زیادی از افراد موفقی شنیده ایم که مسیر روشن و خطی را دنبال نکرده اند.

پل ساگان، مشاور ارشد و اجرایی در جنرال کاتالیست، 10 سال اول زندگی خود را در روزنامه‌نگاری و رسانه گذراند و سپس وارد استارت‌آپ‌های فناوری شد و در نهایت مدیرعامل Akamai Technologies شد.

اولین مهمان ما در فصل دوم، ناتالی مک کالو، رئیس و مدیر ارشد بازرگانی در Guild Education، کار خود را به عنوان زمین شناس آغاز کرد. این ها فقط دو مورد از داستان های پر پیچ و خم زیادی است که در طول مصاحبه های خود شنیدیم.

احساس عقب افتادگی نکنید به جای مقایسه خودم با دیگرانی که «این را فهمیده‌اند»، بر این تمرکز می‌کنم که هر روز چگونه خودم را بهتر بشناسم. هر نقش آزمایشی است که به اصلاح فرضیه من برای اینکه کجا باید بروم کمک می کند. پیمودن راه طولانی ممکن است تنها راه مطمئن برای رسیدن به آنجا باشد.

از خود بپرسید، “آیا برای گفتن کارهایی که انجام داده ام به نوه هایم هیجان زده خواهم شد؟”

کریس بل، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک پرچ، به ما گفت که تعریف او از چیزی که باعث موفقیت شغلی می شود به این سوال خلاصه می شود: “وقتی من 65 ساله شدم، آیا هیجان زده خواهم شد که به نوه هایم بگویم چه کار کردم؟”

امیدوارم همه ما مشاغلی را بسازیم که بتوانیم پاسخ قاطع “بله” بدهیم! به این سوال

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا