اخبار

مهم ترین خبرها در سال 2022

گوگل Mandiant Superstar Response Incident را به قیمت 5.4 میلیارد دلار خریداری می کند

بخش امنیتی صنعت فناوری اطلاعات در سال جاری شاهد ادغام و اکتساب زیادی بوده است، از جمله خرید 162 میلیون دلاری Cloudflare از Area 1 Security و Ping Identity که قرار است توسط Thoma Bravo به مبلغ 2.8 میلیارد دلار خصوصی شود.

اما شاید قابل توجه‌ترین خرید در امنیت فناوری اطلاعات در سال جاری، خرید Mandiant، توسعه‌دهنده فناوری واکنش به حوادث توسط گوگل به مبلغ 5.4 میلیارد دلار باشد که ناظران آن را حرکتی برای رقابت با مایکروسافت و خدمات وب آمازون می‌دانند. (گزارش شده است که مایکروسافت در حال بررسی پیشنهاد خرید Mandiant قبل از معامله گوگل بود.)

به طور قابل توجهی قابلیت  امنیتی سایبری در Google، در زمینه اطلاعات تهدیدات و پاسخ دادن به حادثه ها در زمان های واقعی توسط خرید Mandiant  گسترش یافت. کلود توماس، مدیر عامل گوگل گفته است : شرکتش قصد دارد با خریدMandiant، امنیت را برای مشتریان  Google Cloud مجدد فراهم کند. دقیقا، تنها 4 ماه بعد از اینکه Mandiant  تجارت محصولات امنیتی شبکه و نقطه پایانی و ایمیل خود را با قیمتی حدود 1.2 میلیارد دلار به گروه های فناوری Symphony عرضه کرد، در ماه مارس این قرارداد اعلام گردید و این خرید در 12 ام ماه سپتامبر بسته شد.

شرکای مایکروسافت با الزامات برنامه کانال، تغییرات مدیریت مبارزه می کنند

سال 2022 برای بسیاری از 400000 شریک کانال مایکروسافت، سالی پرتلاطم بود، زیرا این غول نرم افزاری بزرگترین تغییرات را در برنامه شریک خود از زمان راه اندازی برنامه ارائه دهنده راه حل گواهی مایکروسافت در 30 سال پیش ایجاد می کند.

در قلب تغییرات بحث برانگیز، تجربه تجارت جدید مایکروسافت (NCE) قرار دارد که قوانینی را برای نحوه خرید و تمدید اشتراک نرم افزارهای تجاری از طریق شرکا توسط مشتریان تعیین می کند. مایکروسافت در ماه مارس شروع به اجرای الزامات NCE برای معاملات جدید کرد.

برخی از شرکا برای انطباق با تغییرات بی‌شمار NCE، که الزامات سخت‌گیرانه مجوز نرم‌افزار و 20 درصد حق بیمه را برای تعهدات ماهانه بسته‌های نرم‌افزاری محبوب مایکروسافت تحمیل می‌کنند، تلاش کرده‌اند. شرکا می گویند این تغییرات آنها را مجبور می کند تا در مورد شرایط با مشتریان مذاکره کنند و شرکا و مشتریان را به جای تعهدات ماهانه به تعهدات اشتراک سالانه سوق می دهد.

این غول نرم افزاری همچنین بارها جدول زمانی انتقال اشتراک های قدیمی به NCE را به تاخیر انداخته است.

امتیازات قابلیت شریک، تغییر عمده دیگری در برنامه شریک که قرار است در ماه اکتبر آغاز شود، برای تعیین اینکه چه کسی واجد شرایط به عنوان ارائه دهنده راه حل مایکروسافت است، استفاده خواهد شد. این باعث شده است که برخی از شرکا در تلاشند تا دریابند چگونه می توانند امتیاز کافی برای حفظ وضعیت شریک خود تحت برنامه جدید کسب کنند.

در ماه مارس، شرکا یک دادخواست آنلاین در مخالفت با تغییرات برنامه راه‌اندازی کردند و شرایط امتیازدهی جدید را «غیرممکن» خواندند. یک نظرسنجی CRN از 160 شریک مایکروسافت که در اواسط سال انجام شد نشان داد که 27 درصد از NCE، الزامات شریک جدید و تغییرات در الزامات شریک ناراضی یا بسیار ناراضی بودند. تعداد مساوی نسبت به یک سال قبل از مایکروسافت به عنوان شریک ناراضی یا به طور قابل توجهی ناراضی تر بودند.

رهبری کانال مایکروسافت خود دستخوش تغییراتی شده است. رادنی کلارک، رئیس کانال مایکروسافت برای بیش از یک سال، در ماه می شرکت را ترک کرد. وظایف او بین دیوید اسمیت، معاون فروش کانال و جولی سنفورد، معاون بازاریابی، برنامه ها و تجربیات تقسیم شد. نیکول دزن، مدیر ارشد شریک و معاون شرکتی سازمان راه حل های شریک جهانی است.

امی هود مدیر مالی شرکت مایکروسافت، در طی تماسی سه ماهه چهارم مالی در ماه ژوئیه، گفته بود: ” کار انتقال شریک” تاثیر منفی در رشد میزان فروش در بین مشتریان تجارت کوچک و متوسط، از جمله صندلی های تجاری 365 پولی، تجارت Enterprise Mobility + Security داشته است و همینطور در آمد حاصل از محصولات تجاری و خدمات ابری ویندوز.

شرکت مایکروسافت تقریبا در اواخر ماه آگوست، مورد انتقاد رقابتی ابری شرکت آمازون ، وب سرویس ها و گوگل قرار گرفت که گفته بودند تغییرات موجود در توافقنامه مجوز ارائه دهنده خدمات توسط مایکروسافت ضد رقابتی هستند و این کار باعث میشود که مشتریان در فضای ابری مایکروسافت حبس شوند. مایکروسافت اخیراً پس از اینکه سیاست‌های مجوز نرم‌افزار این شرکت جنجال‌هایی را در اروپا برانگیخت، تغییرات خط‌مشی برنامه در مورد میزبانی زیرساخت برون‌سپاری شده را اعلام کرد.

این تغییرات تا سپتامبر با اعلام تخفیف 16.7 درصدی برای مشتریان جدید و ارتقا یافته مایکروسافت 365، پیشنهاد جدید Teams Rooms Pro و تغییرات در رابط کاربری Partner Center ادامه یافت  همه اینها تنها چند هفته قبل از کنفرانس توسعه دهندگان آتی مایکروسافت Ignite در ماه اکتبر انجام می شود.

چند حقیقت جالب در مورد شرکت مایکروسافت

-مایکروسافت در ابتدا آفیس کار خود را روی مک آغاز کرد.

-این شرکت در یک زمانی شرکت اپل را از ورشکستگی نجات داد

-رکورد دار مالکیت پتنت است

-اولین ساعت هوشمند توسط این شرکت ساخته و عرضه شد.

-کارمندان این شرکت را با نام مستعار Softie میشناسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا