ذهن و هوش

ورزش کردن مغز: 6 راه برای ایجاد آمادگی ذهنی

همانطور که بدن ما در طول زندگی به مراقبت و ورزش نیاز دارد، مغز ما نیز – به ویژه با افزایش سن – نیاز دارد. وزنه برداری عضلات ما را تقویت می کند، در حالی که تقویت “عضلات” ذهنی ما حافظه، توجه، سرعت مغز، مهارت های افراد، هوش و جهت یابی ما را بهبود می بخشد.

کلید تنوع است. به طور مشابه، هنگامی که بدن خود را ورزش می کنیم، اگر انجام کاری بسیار آسان شود، زمان آن است که برای ایجاد قدرت مغز، تغییری ایجاد کنیم. هر چه چیزی بیشتر طبیعت دوم باشد، مغز ما کمتر برای انجام آن کار می کند.

نوشته های مشابه

برای مثال، اگر می‌توانید جدول کلمات متقاطع را در زمان بی‌سابقه انجام دهید، زمان آن رسیده است که سطح دشواری را افزایش دهید تا خودتان را به چالش بکشید و بهترین کار را برای مغزتان انجام دهید.

افراد در هر سنی می توانند از گنجاندن چند تمرین مغزی در زندگی خود بهره مند شوند تا از نظر ذهنی برای مدت طولانی تیز بمانند. تنها چیزی که طول می کشد چند دقیقه در روز است. مطالعات نشان داده اند که به جای صرف چند ساعت در هفته، مفیدترین کار این است که هر روز کمی روی این تمرینات کار کنید.

Summa Health علاوه بر یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی منظم، 6 راه برای رسیدن به سطح آمادگی ذهنی دلخواه شما ارائه می دهد. این تمرینات می تواند تقریباً همه چیز را در زندگی شما بهبود بخشد زیرا اگر به آن فکر کنید مغز شما هسته اصلی هر کاری است که انجام می دهید.

بازی کنید

انجام جدول کلمات متقاطع، بازی های سودوکو، پازل های اره منبت کاری اره مویی و سایر بازی هایی که بر منطق، ریاضی، کلمات و مهارت های بصری فضایی تکیه دارند، راه های بسیار خوبی برای افزایش قدرت مغز هستند. این نوع بازی ها به توانایی های شناختی متعددی نیاز دارند که مغز شما را به چالش می کشد و سرعت پردازش و حافظه را بهبود می بخشد. اکنون می‌دانید که برای بزرگسالان اشکالی ندارد، حتی سالم است که هر روز چند دقیقه برای بازی کردن اختصاص دهند.

کتاب های متنوع بخوانید

کتاب ها پر از شخصیت های جالب، اطلاعات و حقایق بی نهایت هستند. با خواندن موضوعات مختلف، از داستان های تاریخی گرفته تا کلاسیک های معاصر و عاشقانه، مغز خود را به چالش بکشید. مغز شما تمرینی را انجام می دهد که دوره های زمانی، فرهنگ ها و افراد مختلف را تصور می کند، در حالی که چیزهای جدید یاد می گیرد و واژگان را می سازد. به علاوه، داستان های جالبی برای به اشتراک گذاشتن با دیگران ایجاد خواهید کرد.

از تمام حواس خود استفاده کنید

سعی کنید فعالیت‌هایی را که به طور همزمان هر پنج حواس شما را درگیر می‌کنند، از شرکت در کلاس آشپزی گرفته تا بازدید از بازار کشاورز یا جشنواره غذا و امتحان کردن یک رستوران جدید، ترکیب کنید. استفاده از تمام حواس به تقویت مغز شما با تمرکز روی بوییدن، لمس کردن، چشیدن، دیدن و شنیدن به طور همزمان کمک می کند.

مدیتیشن روزانه

مدیتیشن برای آرام کردن بدن، کند کردن تنفس و کاهش استرس و اضطراب شناخته شده است. اما چیزی که ممکن است ندانید این است که مدیتیشن روزانه نیز می تواند حافظه و قدرت پردازش شما را بهبود بخشد. با ایجاد یک حالت روانی آرام، مغز خود را به روش های جدید و جالبی درگیر می کنید. تنها چیزی که لازم است این است که هر روز پنج دقیقه دزدی کنید تا در یک مکان آرام مدیتیشن کنید.

مهارت جدیدی بیاموزید

صرف نظر از سن شما، مغز شما قادر به یادگیری مهارت های جدید در هر مرحله از زندگی شما است. این یک راه عالی برای تقویت ارتباطات مغزی است زیرا زمانی که یک مهارت جدید را یاد می گیرید، چندین بخش از مغز خود را کار می کنید. به عنوان مثال، حافظه شما وارد عمل می شود، مغز شما حرکات جدیدی را یاد می گیرد و چیزها را به گونه ای متفاوت مرتبط می کنید.

یادگیری نواختن یک ساز، ساخت کشتی در یک بطری، یادگیری حرکات رقص جدید یا یک زبان جدید، همگی مغز شما را به روش‌های جدیدی به چالش می‌کشند و می‌توانند چیزی سرگرم‌کننده و جالب را به زندگی شما اضافه کنند.

سپس، هنگامی که مهارت جدید را یاد گرفتید، آن را به دیگری آموزش دهید. این یکی از بهترین راه ها برای گسترش یادگیری – و قدرت مغز شما است.

مغز خود را آموزش دهید

آموزش مغز در سال های اخیر به یک تمرین رایج تبدیل شده است. از دوره‌های رسمی، برنامه‌های آنلاین و کتاب‌ها، مردم به مزایای آموزش مغز خود برای افزایش زمان پاسخ و توجه پی می‌برند.

یک نمونه برنامه BrainHQ نام دارد. این یک برنامه تمرین مغز است که ده ها تمرین مغزی را ارائه می دهد که برای بهبود حافظه، توجه، سرعت مغز، هوش، ناوبری و ارتباطات طراحی شده اند. BrainHQ با اندازه‌گیری مداوم عملکرد شما برای ارائه تمرین‌هایی که برای شما طراحی شده‌اند، کار می‌کند. این تمرینات کمتر از 5 دقیقه طول می کشد و می توان آن را در خانه با استفاده از کامپیوتر یا تلفن انجام داد.

ضرب المثل قدیمی درست است: “تو از آن استفاده نمی کنی، آن را از دست می دهی.” هر تمرینی را که انتخاب کنید، تمرکز بر سلامت مغز ثابت شده است که تمرکز، تمرکز، حافظه و چابکی ذهنی شما را بدون توجه به سن شما بهبود می بخشد. هی، حتی ممکن است در طول راه چیزهای جدید و غنی بیاموزید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا